Jump to content

bra kjøp? elwaro 9000 med med 7.3D mercrusier

nor star 290..

Recommended Posts

Jeg hadde en 7,3 i vår forrige båt (Skarpnes 9100). Maken til skyv skal du lete etter. Motoren kan lett knekke drevet hvis du kjører tulling. Kjører du som normale folk går det kjempefint. Vi hadde den i 2 sesonger. Jeg har sett noen tenginer etter at vi solgte båten som viser et annet servoopplegg enn det vi hadde. Sjekk at ditt er originalt mhp reimer osv.

Motoren startet lett, ryker veeeeldig lite (min KAD44 ryker mer) sålenge du bruker Alron tilsetning og har en behagelig gange.

Joda310

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Søker du litt på denne motoren her på båtplassen finner du mange synspunkter på denne. Noen omtaler den som steinknuser andre som en fiaskomotor. Se her. Uansett er den svært tung og du må forsikre deg om at båten har nok bæring for motoren. Videre har det vist seg at Bravo 3 drev i kombinasjon med båter med vekt over 3,5 tonn og dieselmotor med høyt dreiemoment ikke er det beste. Drevet tåler det ikke.

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...