Jump to content

Barna på Luna


Dalton

Recommended Posts

Så jeg slipper å være redd for bot, hvis 13. åringen låner ei jolle med over 10 hk når vi er i Svenske farvann?

Men merkingen må også 13. åringen forholde seg til! :yesnod: :yesnod:

 

5-knop.jpg

(innløpet til Fiskebäckskil)

 

Lars H. smoky_anima1.gif

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

JA, og omkjøringen om Ed tar bare 1,5 timer mer :puke:

kjör istellet mot o förbi Munkedal sen viker du ned under jernvegen...mot Skredsvik(småveger) og

mot Hogstorp så er du oppe på E6an igjen, det går lite snabbare tar vel ca 20 min extra !

(om du kommer i personbil, dom har satt opp 'lastbil förbjudet' för att vegen er så smal o dålig!)

 

 

Alternativt kan du köra mot Lysekil o ta ferjen!

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

kjör istellet mot o förbi Munkedal sen viker du ned under jernvegen...mot Skredsvik(småveger) og

mot Hogstorp så er du oppe på E6an igjen, det går lite snabbare tar vel ca 20 min extra !

(om du kommer i personbil, dom har satt opp 'lastbil förbjudet' för att vegen er så smal o dålig!)

Alternativt kan du köra mot Lysekil o ta ferjen!

Nå kjører jeg stort sett bare rett frem. Sist jeg kjørte der var hele E6 sperret med svære bukker omtrent på høyde med avkjøringen til Gräbbestad. Må sjekke med kartet. Er avkjøringen før eller etter "50 sona med fotoboks" der man kjører av til Åmål?

Link to post
Share on other sites

ja ja du skall mycket längre syd, fotoboksen(vi har bare en!) er vid Skee strax syd Strömstad, du skall bare rett

fram der, sen er det bukker nere vid Tanum(Grebbestad) som du skriver, men der kan man kjöre söderut oxo......

 

sen kommer du ner til avtagsvegen mot Lysekil/Smögen der står bukker som sperrer hele E6n söderut, der svenger du av o kjör gamla E6an mot Håby(motellet) sen tilbaks opp på nuvarande E6a söderut förbi

Munkedal......strax söder Munkedal så står det Skredsvik på skylten ner under jernvegen.....följ trafiken der

så kommer efter en liten stund ny skylt Hogstorp o der kommer du ut på nye E6an o kan kjöre söderut

igen ner mot Uddevalla o bron..........

 

det er en liten omveg tar kansje en 20 min extra, men mycket kortare enn över Dalsland.

dom skyltar ikke den vegen för den er så liten o tål ingen tyngre trailertrafikk.

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Det nærmeste vi har vært til å emmigrere til Sverige var da vi hentet vår spiller nye Viknes 1030 for noen år siden. Ved siden av lå sto en annen 1030 som ble klargjort for landtransport. Den skulle til Sverige, der den var kjøpt av en familie som bodde på en øy. Båten skulle, slik mine barn oppfattet det, brukes av en 10-åring for kjøring til og fra skolen. Der og da var våre barn klare på at 14 km busskjøring til og fra skolen nå var over. Her gjaldt det å finne en øy i svensk skjærgård der vi skulle bosette oss, og så skulle de brukte båten til og fra skolen!

 

Situasjonen i barnefamilier endrer seg raskt, nå bor de to 16-åringene i leilighet på andre siden av fjorden der skolen ligger, eldstemann har funnet ut at det "lønner seg" å bo hjemme, og han spaserer til arbeidsplassen hver morgen. Og båten? Den er vi "gamle" svært glade for!

Laholm

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Er med meg som "Dalton",synes dette var en kjempefin båt.Har prøvd å se etter lignende båter i tigjengelige fora,men har så langt mislykkes.Så derfor tar jeg opp tråden og spør:hva slags båt er det,finnes det noen liknende noen steder,er det noen observange og belærte her som kan være behjelpelig? :confused:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...