Jump to content

Motor Boat of the Year Awards 2007 - Windy sterkt representert


roaldbj

Recommended Posts

Siste nummer av Motor Boat & Yachting (Februar, 2007) presenterer vinnerne og de nominerte på sidene 157 - 168.

 

Igjen er det hyggelig at se at en norsk produsent, Windy, gjør det svært bra.

 

Windy vinner klassen RIBer og sporstbåter med sin Windy 25 Mirage (Her er både Goldfish og Hydrolift blant de nominerte - slett ikke dårlig).

 

Windy er blant de nominerte i klassene sportscruisere under 45 fot (Windy 42 Grand Bora) og over 45 fot (Windy Xanthos 52).

 

Ganske imponerende.

 

Så vidt jeg kunne se var det ingen andre skandinaviske produsenter som var like rikt representert.

Link to post
Share on other sites

En gang jeg skal ha meg en båt for bare morro så er det stor fare for at det blir en Windy 25. Muligens en 845 Ocean Craft ettersom den har do.

 

Jeg synes det var rart at 52 ikke hevded seg helt i topps. Det er en lekker båt. Om noen vil se så er det båtmesse på Leangbukta til helgen - de har 52 liggende der

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg synes faktisk ikke det er så rart att Windy er nominert, de har hele tiden hatt fokus på eksport, markedsføring

og holdt seg i high-end segmentet. HJJ er en utrolig konstruktør, og det gjenspeiler seg.

 

Faktisk en ting som jeg retter en finger på. På Gøteborg-messen får vi komme inn i båtene, mens i Norge henger

tauet over med skilt : Ombordstigning etter avtale. Jeg er negativ til det. Send heller inn små grupper, ha altid

en rep fra Windy ombord. Dette skyldes ofte att båtene er solgt tidlig på messen. Men i og med att det finnes

konkurrenter, ville jeg vurdert dette.

 

Mulig dette er en del av high-end konseptet, men dette er jeg som sagt uenig i.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Mulig dette er en del av high-end konseptet, men dette er jeg som sagt uenig i.

Det er Aaby som har ansvar for messen i Oslo om jeg husker rett. "Problemet" for Windy er å skille mellom de som faktisk er interessert og de som bare vil kikke. De som bare vil kikke er ofte en masse ungdommer. Og ettersom båtene er kundebåter vil man gjerne være forsiktige. Vi var selv offer for det for et par år siden - og det var ikke hyggelig. Jeg tok det opp direkte med windy i ettertid - for jeg ble ganske skuffa. Beste løsningen er å være tidlig på messa, eventuelt avtale på forhånd.

 

Kjekk badeplattform den har. Hydraulisk hev- og senkbar???

Ja - det er den. Mer en kjekt. Rett og slett ganske kult

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...