Jump to content

kan det brukes vanlige vannkraner i båt ?


Superkul

Recommended Posts

Sjekk med forhandleren hvilke armaturer de har best erfaring med mht. frostmotstandiget. Jeg måtte skifte alle på hytten i fjor grunnet is-sprenging, og forhandleren frafrådet i alle fall ett produkt, det jeg hadde, hvor de hadde hatt dårlige erfaringer med mht. dette. Det jeg ble anbefalt var et "tradisjonelt" merke, men husker ikke navnet.

Link to post
Share on other sites

Sjekk med forhandleren hvilke armaturer de har best erfaring med mht. frostmotstandiget. Jeg måtte skifte alle på hytten i fjor grunnet is-sprenging, og forhandleren frafrådet i alle fall ett produkt, ........

En venn av meg som er rørlegger, uttalte at han hadde tjent mange kroner på å skifte frostsprengte ENHÅNDS kraner på hytter. Ved stenging / uttapping av vannet om høsten var det vansskelig å få tømt enhåndskranene skikkelig. Han anbefalte kun "en kran for kaldt og en for varmt"...

 

:-) steinar

Link to post
Share on other sites

kjempebra da går jeg for et sett de selger på lidl av alle steder for et par hundre kr stk de har 5 års garanti og de har med hele monteringsettet inkl bunnventil osv, har kjøpt et hjemme på en liten vask og kvaliteten så grei ut

med tanke på frost tar jeg og tømmer tanken så godt det lar seg gjøre på høsten og setter alle kraner opp da renner det meste tilbake

takkk for tips

Redigert av jab (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...