Jump to content

perkins v8 185 hk 87 modell, erfaringer?


hifo

Recommended Posts

Mener det skal være en meget god motor som Perkinser flest. Av en eller annen grunn finnes der ikke så mange av disse rundtom, kanskje de er fysisk litt for store sammenlignet med rekke6er. Hadde en V8-510 på et nødstrømsaggregat en gang og den oppførte seg helt eksemplarisk men så var den jo ny da så noe annet hadde vært helt uakseptabelt...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Perkins hadde en V8 med modell nummer 510 i slutten av 60 tallet og inn til begynnelsen av 70 tallet, med rundt 175HK.

 

Senere kom 540 serien med 180 HK og senere 560. Alle industri maskiner med veldig godt rykte. Stort volum og driftssikre. Mye brukt i landbruk (store maskiner) og i industri (generator til yrkesbåt). Senere kom den med Turbo, mellomkjøler osv og med mer enn 350HK.

 

Tung maskin og deler bør være lett tilgjengelige, men sjekk med forhandler i Norge. En god del av disse maskinene går her borte med relativt god deletilgang.

 

Mvh, Alf

 

Korrigert for trykkleif

Redigert av Divemaster (see edit history)

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Jeg har noe slikt stående. Hadde tenkt å bygge en båt rundt denne, men det ble aldri noe av.

Har hatt start for 3-4 år siden, og da gikk den som ei klokke. Nå er den forlatt under åpen himmel. Mangler stigerør og gear. Ellers hadde den nok blitt avertert til salgs.

Men kan ikke si jeg kjenner den.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...