Jump to content

Frostvakt til Konsoll i min RIB


VortexSurfer

Recommended Posts

Heisann...

 

Plages litt med kondens/frost i instrumentene i konsollen på RIB`en min, og vurderer derfor og sette inn en frostvakt.

Noen som vet hvor jeg kan finne en passende en? Trenger sikkert ikke være større enn 100 watt da den skal inn i denne konsollen:

 

DSC00018.jpg

 

De jeg har funnet til nå har vært fra 200watt og oppover....

 

På forhånd takk :smiley:

Link to post
Share on other sites

Sett inn en termostat i tillegg da vel. Fås på ClasO

 

Takk for tipset angående Claes Olhson :smiley:

 

Fant denne der:

 

326096_7014_X_2005-09-09_082620_980.jpg

 

 

Frostvakt

230V/200W. Liten og kompakt, egnet til veksthus, pumpehus, matkjeller etc. Justerbar termostat +5°C til +35°C. Leveres med 0.5 m kabel, jordet støpsel og veggfeste. Størr. 39x15x9,5 cm. IP-24.

 

Artikkelnummer 32-7014 198,-

 

Noen med erfaringer fra denne?

 

På forhånd takk :smiley:

Link to post
Share on other sites

Kjøp en liten rørvarmer på 45 eller 80 watt,den kan du stikke inn hvorsomhelst !!! Den er sprutsikker i henhold til IP,kan ligge i månedsvis uten at du behøver å røre den.

Ring til John Paasche hos Dessalator 93096969 så får du vite hvor du får kjøpt den,koster bare noen få hundrelapper. Den har ingen bevegelige deler og er"idiotsikker"

Har en 80 watts liggende under hver motor i min katamaran,gir fin lunk og luftsirkulasjon.

Overflatetemperaturen er lav og kan ikke antenne noe. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Jepp, har den selv i båten.

Men den er 200W da.

Kan anbefales den.

Hvorfor setter du ikke inn en slik frostvakt da ?

Har du ikke plass ?

 

 

Joda har plass,men denne konsollen begynner å bli rimelig full med alt det utstyret som er montert inni den :wink:

 

Kan denne varmeren monteres liggende??

 

Takker for svar :cheers:

Link to post
Share on other sites

Kjøp en liten rørvarmer på 45 eller 80 watt,den kan du stikke inn hvorsomhelst !!! Den er sprutsikker i henhold til IP,kan ligge i månedsvis uten at du behøver å røre den.

Ring til John Paasche hos Dessalator 93096969 så får du vite hvor du får kjøpt den,koster bare noen få hundrelapper. Den har ingen bevegelige deler og er"idiotsikker"

Har en 80 watts liggende under hver motor i min katamaran,gir fin lunk og luftsirkulasjon.

Overflatetemperaturen er lav og kan ikke antenne noe. :smiley:

 

 

Dette virket spennende :yesnod:

 

Husker du navnet på disse rørvarmerne?

 

På forhånd takk :cheers:

Link to post
Share on other sites

Rørvarmerene lages av Hylite i England,finnes ikke en båtbutikk der som ikke selger disse,i deres fuktige klima har de vært brukt i mange år for fukthindring og oppvarming.

De er CE godkjente,når jeg ligger i båten i havn tidlig eller sent i sesongen ligger de i et rom under køyene og dermed er fuktproblemet borte.

Veldig kjekke å ha i båthavner med begrenset vinterstrøm. Forsikringsselskapene er jo på tå hev etter brannene bl.a i Kristiansand så man kan sove godt om natten med disse i bruk.

Ser at de selges hos en rekke forhandlere rundt omkring i landet.

Kongen Marina selger de også i nettbutikken.

Link to post
Share on other sites

Rørvarmerene lages av Hylite i England,finnes ikke en båtbutikk der som ikke selger disse,i deres fuktige klima har de vært brukt i mange år for fukthindring og oppvarming.

De er CE godkjente,når jeg ligger i båten i havn tidlig eller sent i sesongen ligger de i et rom under køyene og dermed er fuktproblemet borte.

Veldig kjekke å ha i båthavner med begrenset vinterstrøm. Forsikringsselskapene er jo på tå hev etter brannene bl.a i Kristiansand så man kan sove godt om natten med disse i bruk.

Ser at de selges hos en rekke forhandlere rundt omkring i landet.

Kongen Marina selger de også i nettbutikken.

 

 

Tusen takk for tipset,dette virker som om det kan være det rette for meg :wink::cheers:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...