Jump to content

Uforståelig plugg på BMC


Ubåtfender

Recommended Posts

Jeg undres på hva misjon denne pluggen har, det kan virke ut som det er en plugg laget i tre.

 

Noen idèer på hva dette kan være for noe fornurligheter.

 

Den ligger i bakkant av motoren rett over gearkassen (markert med rød sirkel.)

Motoren er en BMC-2.52 84mod.

 

 

Plugg-motorblokk-2.JPG

 

Plugg-motorblokk-1.JPG

 

Det er ikke den eneste pluggen som er montert i tre på denne motoren - virker som de har brukt det de hadde for hånd :lol: Bilde nr.3 holder jeg på å montere en tappeplugg/ ventil for avtapping av ferskvannet. må gjenges på nytt men skal bli ok når jeg er ferdig.

 

 

Tappeplugg.JPG

Link to post
Share on other sites

Det er ikke den eneste pluggen som er montert i tre på denne motoren

 

Virker som om båten din har vært eid av en ivrig hobbysnekker :lol: . Dette er i alle fall garantert ikke originalt! Ut fra plasseringen er det vel kun kjølevann som kan befinne seg innenfor denne. Det ser ikke ut til at den er tett heller! Tror jeg ville ha fjernet treverket så fort som mulig, og funnet ut hvilken plugg som skal være originalt. Ikke noe særlig gøy om trepluggen skulle finne på å si takk for seg en rufsete dag på sjøen....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Trepluggen i 3`dje bilde har jeg full kontroll på, den blir repparert i løpet av dagene. Men den pluggen som er satt rød ring rundt kan tenkes er en plugg for tilkobling av videre sløyfe av ferskvannskjølingen. Er slett ikke sikker og vil gjerne ha en bekreftelse på det. :confused:

 

For er det ferskvannsutak skal jeg få det fikset før båten går på sjøen til påske :smash:

Redigert av Ubåtfender (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kjenner ikke motoren din men det bare slo meg at det kan være en defekt frostplugg som her blitt tettet av en snekker.

 

Det kan nokk virke sånn ut ja :yesnod: Men jeg får vel ta den ut og se om jeg får dette tettet-får den slipper ut en dråpe vann i ny og ned.

Har lagt litt arbeid i kjølesysemet nå. Kjørt System Rens gjennom ferskvann og saltvann systemet. Så nå er den meget rein og da er det kjekt å få orden på det andre "løse trådene" på ferskvann siden. :cheers:

Redigert av Ubåtfender (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Har hørt om slegge mekanikkere og mekkere med 10 tommeltotter men aldre hørt om en "snekker mekanikker" som spikker motor.

 

Loggikken bak det hele er ikke stor da en ny frostplugg kostet meg 30 kroner.

Men det kan jo ha vært en nødrepp av en ødelagt frostplugg som ble ganske så permanent.

 

Slik ble resultatet etter ny frostplugg ble montert.

 

Frostplugg2.JPG

 

Litt av en historie. :rolleyes:

Redigert av Ubåtfender (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Loggikken bak det hele er ikke stor da en ny frostplugg kostet meg 30 kroner.

Men det kan jo ha vært en nødrepp av en ødelagt frostplugg som ble ganske så permanent.

 

Pokker da bommet jeg........tippet at den kostet 20 kr jeg :lol:

Fint at du fant ut av det.

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...