Jump to content

Beneteau flyer 650 cabin


petterøes.3

Recommended Posts

Kjenner en med 550 cabin. Han sier det er en velig fin båt med mange gode løsninger. Eneste han klager på er litt for liten motor, men det er det jo han som har valgt.

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

Har ikke erfaring, men har kikket mye på den daycruiseren, og vurderte kjøp. Antagelig av de bedre i klassen av de utenlandske, men du får ikke Skibsplast 655 - kvalitet. Men så koster vel sistnevnte (ny) snart 100 k mer enn Flyer'en ...

 

Jeg har ikke prøvekjørt Flyer 650, men ser at skroget har dypere V-bunn enn ovennevnte Skibsplast, og den er bredere. Begge deler gjør at den kanskje har bedre sjøegenskaper enn Skibsplasten.

 

Men, EN spesiell detalj medvirket til at jeg slo fra meg denne båten: Den har en helt spesiell anordning for kalesjen, - du slår den fram og legger den ned gjennom en luke, en utsparing eller "boks" foran vindskjermen. Dette er en kjempeflott patent for å få stuvet bort kalesjen og frigjort plass ute. MEN, - aberet er at denne utsparingen kommer ned i forkabinen som en voldsom "kasse" tvers over hele kabintaket, og dette gjør at du må gå tvekroket inn i forkabinen, ja du slår hodet oppi så det synger hvis du ikke er påpasselig :headbang:

 

Jeg vil gjerne ha en forkabin som er så romslig som mulig, der jeg i alle fall kan sitte uten å måtte ha hodet på skakke ... Det kan du ikke i forkabinen på Flyer 650. Men hvis forkabinen ikke betyr så mye, så er kalesjepatenten en veldig fiks løsning, og båten ellers virker solid og med fine detaljer, så det er sikkert et bra kjøp, antagelig mye båt for pengene.

 

En annen "utenlandsk" båt jeg ville vurdert som alternativ i samme klasse er Drago 660, som kan fås både i outboard- og inboardutgave. Et pluss med Dragoen er at de har klart å gi plass for et eget toalettrom i forkabinen, ikke rare størrelsen selvsagt, men i alle fall en liten "privat" ... :wink:

 

Lykke til med båtjakten! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...