Jump to content

Tetningsmiddel på sprayboks - finnes det?


Avsluttet2

Recommended Posts

Etter en regntung høst har jeg oppdaget at jeg har fått en lekkasje. Det lekker inn fra skjøten mellom overbygg og skroget inne i ankerrommet i baugen.

Det er komplett umulig å nå over alt med vanlig tetningsmiddel og selv om jeg har strekt armen lengre enn langt har jeg ikke klart å få det tett.

Begynner derfor å bli rimelig tom for løsninger og funderer på om det finnes noe middel på sprayboks som kan tette der jeg ikke når.

Ja, så desperat er jeg at jeg lurer på om tectyl kan gjøre nytten ved å spraye på noen tykke lag. Det er jo nede i ankerbrønnen, ingen ser og bruksområdet er å hive oppi en fender og en taukveil.

 

Noen som har noe forslag til lurium på sprayboks?

Og ja, tectyltanken var alvorlig - noen som tror det er en mulighet for at det kan funke?

Link to post
Share on other sites

Er tectyl sammen med tauverk og fendere en god løsning da ?? Vet ikke om jeg vill like å ligge inntil en tectylert fender eller tauverk av samme kaliber

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Nei, tectyl kan du neppe bruke.

Men - har du tenkt kreativt på dette med tettemasse ? F.eks feste en lang slange til spissen på fugepistolen ? Eller helle innholdet over i en fettpresse og bruke en sånn lang fettpresse slange ? Eller kanskje en sprøyte fra apoteket ?

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Tenkte tectylen ble en sånn seig tjærelignende masse som etter en stund ikke klisset. Men tar imot rådene og slår fra meg tanken.

 

Ja, jeg har prøvd å være kreativ. Problemet med vanlig tetningsmiddel er at det ikke er nok å få det på plass, det må lages en fuge som tetter sprekken som er der. Å bare fylle oppi er ikke noe vits.

Link to post
Share on other sites

Ta f.eks en hageslagebit i passende lengde og fest denne til patronen med slangeklemme (tynnere slange kan benyttes men husk den skal sitte godt da der er bra motstand i slangen(patronen en god stund i varmt vann hjelper) Mye guffe høres ikke ut som det gjør noe. Slikkepotten til mor bearbeides og bruke til å dra og trykke massen på plass med etter utlegging. Ikke vet jeg helt hvordan det ser ut inni der men kanskje du kan legge godt med masse direkte på slikkepotten og deretter dra det rett på plass

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Jepp, skulle gjerne lagt problemet over i deres hender. Men ved kjøp av slik billigbåt av ukurant merke fra en cowboyforhandler er det ikke mye å hente etter noen år. Dette tok jeg med i vurderingen da jeg valgte båt.

Forhandler, som også var imortør finnes nok ikke lenger....

Link to post
Share on other sites

Neida, har ingen ting med fenderlisten å gjøre.

Det er inni ankerrommet i baugen det lekker inn. Mellom skroget og overbygget er det en åpning på nærmere en halv centimeter hvor det ikke finnes tetning i det hele tatt.

Båten er bygd i Italia og regn er vel et fremmedord der...

Link to post
Share on other sites

He,he... nei båten er ikke så stor - det er det vel heller jeg som er.

Lokket ser rimelig stort ut, men åpningen er under halvparten - mer en tredjedel - av størrelsen på lokket.

Vinkelen er slik at en kommer best til om en ligger på fordekket, men hittil har jeg ikke maktet å nå lengst bak.

 

4_-1428756513.jpg

 

Kanskje det vil hjelpe å lage en forhøyning på innsiden av hullet med håp om at vannet vil dryppe rett ned og ikke renne ned langs veggene??

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...