Jump to content

Kollisjon i Oslo på 60-tallet?


EiSvIn

Recommended Posts

Kjære båtplassenmedlemmer.

 

Jeg jobber med å nøste opp historien til båten vår, Pirat, og da trenger jeg hjelp av dere. For båten skal ha kollidert med en ferge i Oslo, muligens en av fergene som har gått til Bygdø men dette er usikkert. Dette skal ha skjedd på 60-tallet en eller annen gang, men det kan også ha vært så tidlig som slutten av 50-tallet. Båten fikk nytt styrhus etter kollisjonen, og på en film fra 1968 har den det nye styrhuset. Mao må det ha skjedd før dette. Det er ikke mye informasjon vi har om hendelsen med andre ord, men det er vel ikke så ofte at det har vært kollisjoner innerst i Oslofjorden.

 

Jeg har forsøkt sjøfartsmuseet og biblioteket uten hell. Så jeg håper kanskje at noen som er på forumet her kanskje har bitt seg merke i hendelsen. Jeg skulle gjerne vist mer om ca når det skjedde slik at man kan forsøke å finne mediaoppslag om det eller lignende.

 

Alle tips mottas med takk. Om man ikke husker hendelsen direkte, så kanskje et tips om hvor man bør lete videre.

Redigert av EiSvIn (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...