Jump to content

Vauerkilen på Hvaler


sailorboy

Recommended Posts

Sitter med PC-planner og later som om jeg er på båttur nå om vinteren. :smiley:

 

Tenkte å prøve meg på Vauerkilen på Vesterøya på Hvaler. Ser ut som om det er greit å komme inn det nordre løpet.

Det er en bro der som ikke har noen oppgitt høyde i Cmap kartet jeg bruker. Noen som vet hvor store / høye båter som kan gå inn her ?

 

vauerkilen.jpg

 

sailorBoy

Link to post
Share on other sites

Heisan

Dette er en kjent plass for meg,har gått her siden jeg en neve stor.

Det ligger en del snekker i størrelse 25-26 fot innenfor brua, men det er kanske grunnt der,itillegg er det slått ned noen private påler som merker den dypeste leden, stri strøm er det også når vannet er på tur ut.

så du må ha litt styrefart med andre ord.

 

kilen er jo fin men tror det ikke særlig tilrettelagt for fortøyning.

 

Ville vel event lagt meg i Papperhavn og tatt jolla innover sundet fra motsatt ende med bade tøy og en kald en.

etter en flott smal kanal med skjell og sand bunn(kjempeplass for ungene) kommer du inn i vauerkilen.

 

På babord side ved utløpet er det høye fjell og klipper hvor det er brå dypt for klippe stuping.

 

årligt når vi er på hytta på vesterøy går vi rundt ved fredagshølet og innom bukta og handler så rundt til papper og gjennom "jordbærsundet"som vi kaller det og så ut vauerkilen til hytta på sildevika.kjempe tur.

 

Ps:akkurat ved innsia av brua så er det liten knaus med ei slette nedfor her er det en kjempe ørretplass om høsten,men ikke si det til noen :wink: ,ble visst på et fiske program på tv en gang i tida.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...