Jump to content

transport av båt fra Farsund til Bergen ... Scand 27


ola_dunk

Recommended Posts

Jeg betalte 6000 + moms for 24 fot og 2.300 kg fra Stathelle, Telemark til Stavanger. Dette var på lastebil.

For din del blir det nok billigere å ta den på lastebåt. Er båten mer enn 2,59 cm bred blir det regnet som bred last. det vil dra opp prisen en hel del. Sea Ray'en er akkuratt 2,59 bred.

 

Sjekk med Norcargo, de har faste båter opp langs kysten.

 

Har du handlet eller sjekker du fremdelses?

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Jeg betalte 6000 + moms for 24 fot og 2.300 kg fra Stathelle, Telemark til Stavanger. Dette var på lastebil.

For din del blir det nok billigere å ta den på lastebåt. Er båten mer enn 2,59 cm bred blir det regnet som bred last. det vil dra opp prisen en hel del. Sea Ray'en er akkuratt 2,59 bred.

 

Sjekk med Norcargo, de har faste båter opp langs kysten.

 

Har du handlet eller sjekker du fremdelses?

 

Her er det sjekking helt frem til man har kjøpt og til man evt. skal selge igjen. :nonod: Hele tiden på sjekkeren :wink:

Link to post
Share on other sites

Her er det sjekking helt frem til man har kjøpt og til man evt. skal selge igjen. :nonod: Hele tiden på sjekkeren :wink:

Sjekket en hel del jeg og før jeg handlet i høst.

 

Når det gjelder transport langs landeveien er det fort bredden på båten som styrer prisen. Er båten 2,59 bred så går den på vanlig transport og vekt og lengde blir ofte mindre viktig. Prisen var den samme for min 24 foter på 2,59 bredde og en 26 fot Bayliner med samme bredde.

 

Er båten bredere enn 2,59 blir det spesialtransport med kjøre begrensinger osv......argo mye dyrere.

Sjekk transport priser sjøveien.

 

Ut i mars får vi normalt perioder med høytrykk og bra vær. Da kan du vell ta den opp for egen maskin.

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Jeg kjører lastebil (semi) og det er krav til følgebil hvis transporten er over 3 meter dvs da blir pris høyere da følgebil også skal betales

totalhøyden når båt står på henger bør heller ikke overstige 4.30 for da blir det alternative kjøreruter for å komme frem pga høydebegrensninger i tunneller

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

solgte min Scand baltic i høst og den vart frakta til Sandefjord på lastebil tilhenger som var litt nedbygd, fordi den måtte som nevnt her være under 430 høg.Med kalsjen nede var den under den høgden,og det vert også Scand Adriatic som også er kalesjebåt.Me kjørte følgebilen sjølv og dermed var den ingen "utgift".

Prisen var ca 9 tusen kroner fra Hardanger til Sandefjord.Da må nevnes at lastebilen ordnet seg returlast sjølv,men vår "avtale om følgebil gjaldt selvfølgelig berre til båtens leveringsted.

Link to post
Share on other sites

Jeg kjører lastebil (semi) og det er krav til følgebil hvis transporten er over 3 meter dvs da blir pris høyere da følgebil også skal betales

totalhøyden når båt står på henger bør heller ikke overstige 4.30 for da blir det alternative kjøreruter for å komme frem pga høydebegrensninger i tunneller

 

Hvor kommer dette med 2,60 inn i bildet da? Jeg var i kontakt med tre ulike transportører som sa det samme. Kan begrensnigen være hva selve lastebilen kan ta?

 

Fikk også transportert min på en semi:

 

baattransport.jpg

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Jeg har vert med og hentet flere båter i det distriktet , kjørte de opp til bergen selv ,ta med deg to stk kamerater , og kjør derfra på en torsdag , skal vere bra uheldig med veret for og ikke vere i bergen på søndagen da,har du sett på denne http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...pos=1&tot=2

Redigert av ptt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har vert med og hentet flere båter i det distriktet , kjørte de opp til bergen selv ,ta med deg to stk kamerater , og kjør derfra på en torsdag , skal vere bra uheldig med veret for og ikke vere i bergen på søndagen da,har du sett på denne http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...pos=1&tot=2

 

 

litt liten motor :wink:

 

Egentlig en jobb til deg dette da :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Jeg har en del reise virksomhet i jobben for tiden ,så passer ikke helt for meg , men prøv og få fatt i nr direkte ombord i noen mindre lastebåter , de tar det for noen tusen , betalte 5000 for en 34 foter fra mandal til bergen ,riktig nok halvfabrikat

 

 

ja det høres greit ut. Men hvor får man fatt i nr som går direkte ombord i noen mindre lastebåter ?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...