Jump to content

Lurer på å kjøpe Draco 2100/2300


Redman

Recommended Posts

Som ivrig leser av baatplassen`s forum(ikke like flink til å bidra kanskje) har jeg noen spørsmål vedrørende priser på Draco. Det har seg slik at jeg lurer på å kjøpe en Draco 2100/2300.

 

Har ikke så mange kravene til båten, men den skal ha motor med ferskvannskjøling,generelt godt passet på, og aller helst modellen som har buet frontrute(altså ikke den tidligste modellen). Det siste er ikke så veldig viktig, da båten er en klassiker uansett.

 

Synes bruktbåtprisene raser i været, og synes det er vanskelig å vite hva som er grei pris å betale for den båten jeg ønsker. Er det noen som har noen meninger om hva jeg må betale for de forskjellige variantene.

 

Ser det ligger en 1987 mod. 2100 på finn.no. Båten ser grei ut, men han skal ha 159000,-. Synes det er alt for mye, eller er det meg som ta feil her? Uansett, glad for deres meninger om dette.

Link to post
Share on other sites

Hei, vurderte selv Draco 23 eller 24 for noen år siden og det er ikke tvil om at de holder seg godt i pris. Kikket litt på den 21 DC som ligger på finn.no. Selv synes jeg prisen virker ganske bra, båten ser veldig vellholdt ut. På denne tiden av året er prutningsmonnet normalt bra.

 

Det var denne du tenkte på?

 

2_1169831822864.jpg

 

Ellers så har du jo en fin draco her :lol::lol:

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Som ivrig leser av baatplassen`s forum(ikke like flink til å bidra kanskje) har jeg noen spørsmål vedrørende priser på Draco. Det har seg slik at jeg lurer på å kjøpe en Draco 2100/2300.

 

Har ikke så mange kravene til båten, men den skal ha motor med ferskvannskjøling,generelt godt passet på, og aller helst modellen som har buet frontrute(altså ikke den tidligste modellen). Det siste er ikke så veldig viktig, da båten er en klassiker uansett.

 

Synes bruktbåtprisene raser i været, og synes det er vanskelig å vite hva som er grei pris å betale for den båten jeg ønsker. Er det noen som har noen meninger om hva jeg må betale for de forskjellige variantene.

 

Ser det ligger en 1987 mod. 2100 på finn.no. Båten ser grei ut, men han skal ha 159000,-. Synes det er alt for mye, eller er det meg som ta feil her? Uansett, glad for deres meninger om dette.

 

Lurt å kjøpe båt nå, til våren kommer prisene til å stige. Tenk på alle som venter til våren med å kjøpe båt ( den køen :lol:

Link to post
Share on other sites

Draco er høyt priset, og har "alltid" vært det, men det er ikke så rart, veldig gode båter til klassisk design. Solgte min 17 fot for mer enn jeg kjøpte den for allerede samme dag den ble annonsert, så...

 

Fallgruven er motoren. Bensin-Volvo fra 70 og 80 tallet er ikke de beste, vet ikke om en eneste som ikke har problem med toppen. Ferskvannkjølt er nok noe bedre, men personlig har jeg falt for mercruiser...

Link to post
Share on other sites

Ser det ligger en 1987 mod. 2100 på finn.no. Båten ser grei ut, men han skal ha 159000,-. Synes det er alt for mye, eller er det meg som ta feil her? Uansett, glad for deres meninger om dette.

Har tidligere vært eier av to Draco båter. En 18 Suntop og en 24 Styling.

Gode kvalitetsbåter. Prisene på Draco holder seg godt og jeg synes ikke prisen på den båten du viser til på finn.no er avskrekkende. Båten ser velholdt ut, i alle fall ut i fra bildene. Synes også at modellene med hel buet rute tar seg bedre ut.

Ser også at du vurderer Draco 23, i så fall vil jeg råde deg til å ta en titt på Draco 24 i stedet. Her får du et mye bedre toalettrom, stikkabin og mye bedre høyde i båten, men prisen stiger selvsagt en del.

For en pent brukt 24 Styling må du nok regne med rundt 300.000,- kr for en med bensinmotor. Noe mere med diesel.

Ser at det ikke er all verdens utvalg av Draco på finn.no om dagen, men dette vil garantert endre seg til våren.

Uansett, lykke til med båtkjøpet. :smiley:

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Link to post
Share on other sites

Når kom det innlagt toalett i Draco da ?

Har og tittet litt på Draco, men ikke mange jeg har funnet med toalett...

 

 

Vannklosett kom i 2300 med eget toalettrum.... 2000 og 2100 har skjult over en "bærsj and carry" i baug med en pute. Har imidlertid sett noen få som har innsatllert vannklosett i baugen på disse men regner med at det ikke ser pent ut når man har hoppet litt på noen bølger og vannet i vannlåsen på do har plaska rundt under putene.

 

Har selv hatt 1700, 2000, 2300, 2400, 2500 og nå 3000 Draco.

 

Med vennlig hilsen

Jørgen

 

Det ligger komplett med brosjyremateriell over Draco i dokumentarkivet

Link to post
Share on other sites

Draco er en super båt. Kjenner en med draco 2300. De har de hvert veldig fornøyde med den. Tingene de har gjort med den har hvert småplukk. 159000 for en sånn båt er god pris. Men hver obs på at ikke alle er like velholdt. Ta en grundig kikk på båten før du kjøper!

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

Når kom det innlagt toalett i Draco da ?

Har og tittet litt på Draco, men ikke mange jeg har funnet med toalett...

 

Den første kom i 1981, 2300. Har en på hytta m 260 hk. Deilig båt men sulten på fluid:-)

Basert på prisen du vurderer så tror jeg en Fjord 24 Weekender hadde vært bedre.

 

Draco går uansett mye bedre i sjøen men bedre plass i Fjorden. Har hatt Fjord også :flag:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...