Bertinius Startet 6.November.2003 Link til dette innlegget Startet 6.November.2003 Hei, har akkurat anskaffet meg ny båt. Med den fulgte "brukerveiledning" og "deleliste", dette er en FM 7-9hk bensin motor. Jeg lurer på om det finnes noe litteratur om vedlikehold av maskiner av denne typen, har sjekket biblioteket her i byen, uten resultat. En motor jeg hadde før, Marna 8-12 hk, hadde jeg en verksteds-håndbok, kan noen si hvor jeg får det til denne? Har prøvd på nettet Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 6.November.2003 Link til dette innlegget Svart 6.November.2003 Hei Bertinius! Er det denne her du mener? FM 8-12 fra 1963 https://baatplassen.no/i/style_emoticons/default/seeya.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":seeya:" border="0" alt="seeya.gif" /> ). Hvor gammel er motoren din? - produksjonsåret er støpt inn i veivhusgodset på babordsiden, under dynamo / magneten. Har du magnettenning (lager gniststrøm selv) på din eller fordeler? Hvilken type vannpumpe er det på din? Tannhjulspumpe eller impeller? Er motoren din utstyrt med dynastart eller må du sveive herligheten i gang? Solex-forgasser? Har selv prøvd å oppdrive verkstedshåndbok, uten resultat. mange hilsen, Walter_S Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
enter4u Svart 2.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2003 Har selv en FM16. Meget pålitelig og god motor. Hva kan jeg evt få for den om jeg skal selge? Har magnettenning, El.start/sveiv 40Ah dynamo. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 2.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2003 Har selv en FM16. Meget pålitelig og god motor. Hva kan jeg evt få for den om jeg skal selge? Har magnettenning, El.start/sveiv 40Ah dynamo. Sitér dette innlegget Link to post
bph Svart 2.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2003 Hei, har akkurat anskaffet meg ny båt. Med den fulgte "brukerveiledning" og "deleliste", dette er en FM 7-9hk bensin motor. Jeg lurer på om det finnes noe litteratur om vedlikehold av maskiner av denne typen, har sjekket biblioteket her i byen, uten resultat. En motor jeg hadde før, Marna 8-12 hk, hadde jeg en verksteds-håndbok, kan noen si hvor jeg får det til denne? Har prøvd på nettet Ta kontakt med Gokstad Kystlag, de har nesten helt sikkert manualen til din motor. Motor og dokumentaskjon samlingen på nett: http://www.gkl.bibsyst.no Sitér dette innlegget Link to post
Bertinius Svart 3.Desember.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2003 Takk for fine svar, jeg har ikke fått lest dem på en stund da jeg har en trøblete rygg. Walther spør om noen ting: Den har bakstart, Solex NV71 forgasser, venstreg. magnet(nylig overhalt) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.