Jump to content

Prosjekt: Trådløs dataskjerm i båt, til kartplotter


Kjelli

Recommended Posts

Holder på med et spennende prosjekt. Har kjøpt en slik som Komplett.no selger:

 

L200_.jpg

OfficeStation L200, tynn klient, WoIP (Windows over IP)

L200

 

Dette er en tynn klient, for tilkobling av mus, tastatur, høytalere og skjerm, hvor en får tilgang til PC via nettverk. På en standard PC kan en bruke flere slike, og ha flere brukere pr PC, uten å kjøpe mange PC-er.

Den har ikke innebygget skjermkort, slik at spill med mye grafikk, kan ikke benyttes. Mindre filmsnutter uten for mye bevegelse kan kjøres, men der blir lett litt hakking i bilde.

Den er laget for kontor, for enklere ting. Enheten har også en USB tilknytning for minnebrikker.

 

Har testet den på kontoret, mot tegneprogram med dongle, det gikk ikke.

 

Holder nå på å teste dette hjemme, og får til å kjøre kartprogram via denne. Har ikke fått testet det "live" med GPS tilkoblet, så der er jeg usikker.

 

Det som er tanken, er å lage en liten kasse å felle skjerm inn i, legge denne (L200) bak skjermen, og vips kan jeg koble denne til en annen PC ved hjelp av nettverkskabel. Har også testet dette med trådløs router, og det virket fint. Kunne kjøre trådløst fra bærbar PC til routeren som var tilkoblet med nettverkskabel til L200.

Da har jeg en enhet som bare trenger strøm! :yesnod:

 

Skjermen som jeg har, går på 12v dc, det samme gjør routeren, L200 bruker en spenning på 5v dc. Så en kan lett bruke dette direkte på 12v eller via omformer fra 12v til 230v.

Skal kunne benytte touch skjerm også.

 

Skal teste dette mer ut etterhvert.

 

Denne enheten har jeg også testet med å koble til på flatskjermen i stue, en får da internett rett inn på TV-en, uten å koble til egen bråkete PC. En kan ikke kjøre video, det er litt synd.

 

Noen andre som har testet denne?

Link to post
Share on other sites

Forstår at dette ikke er boksen for meg, men finnes det en trådløs boks som gjør at jeg kan kjøre HD video fra PC'n i 2. etg inn på HDMI ingangen på TV'n i stuen i etasjen under uten å trekke kabel?

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Maxsea har en sånn med trådløs, oppladbar touch skjerm.
Fant ikke noe om denne på maxsea.com eller maxsea.no... Har du noe mer info og pris?

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...