Bitteliten Startet 27.Januar.2007 Del på Facebook Startet 27.Januar.2007 (redigert) Vi skal sette inn en ekstra ventil i stikkabinen vår slik at vi får bedre luftgjennomstrømming. Ventilen skal være ut mot cockpit. På bildet vil det si høyre side - over den ryggstøtten - opp mot taket. På bildet ser det ut som om det er speil her - men det er bare gjennskinn i lakken. Innsiden i kabinen er høyglanslakkert kirsebærtre. Her er et bilde jeg tok i dag der ventilplasseringen angis sånn noenlunde. Jeg ser etter en ventil som passer inn i stil og som gir mest mulig luftgjennomstrømning. Egentlig ville jeg hatt et tilsvarende som skrogvinduene - men det er det desverre ikke plass til (bildet under viser et slikt skrogvindu - de lages av Weberg spesielt for Windy) Jeg har kikket på ventiler på Maritim.no, men ikke funnet noe jeg liker. Noen som har tips eller råd å komme med? Redigert 27.Januar.2007 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Januar.2007 Vil bare tipse om at Flak som er en båtutstyrsgrossist har fått nye, fine web sider Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 27.Januar.2007 Del på Facebook Svart 27.Januar.2007 Hva sier Windy til prosjektet, ikke umulig att andre har tatt det opp. Ellers ville jeg hørt med Swang,Seatronic. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 27.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Januar.2007 (redigert) Windy foreslår en av to ventiler de har på lager - eller å finne noe jeg liker. De de har på lager liker jeg ikke Seatronic har ingenting på web ihvertfall, og jeg vil ikke ha noe "kina ræl" ombord (vet at Seatronic har mye bra - men ikke alt ) Her er en jeg fant på Flak, men jeg vet ikke helt. ca 22 mm lang. Redigert 27.Januar.2007 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
la plancha Svart 27.Januar.2007 Del på Facebook Svart 27.Januar.2007 Hvis du skal bruke en slik type ventil som den fra Flak må du vel ha en form for ramme ute i kockpit ? jeg tror jeg har noen vinkelister fra windy 37 i kirsebær liggende på garasjen hvis du er interessert. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 27.Januar.2007 Del på Facebook Svart 27.Januar.2007 Syrefast med trelist i org treverk, høres ikke dumt ut. Risten vil være funksjonell. Hvis du anskaffer deg denne, fest den på en annen plate, slik at du ser hvordan vil se ut før du feller den inn. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 27.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Januar.2007 Regner med at jeg får Vollen Båtservice til å sette inn denne for meg sammen med en del annen som skal inn i båten i våres. Jeg fant denne fra Nemo Industrie Vet bare ikke om den er lav nok Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 27.Januar.2007 Del på Facebook Svart 27.Januar.2007 (redigert) Denne så jo unektelig penere ut enn den rektangulære lufteristen som er avbildet litt lenger opp. I dette interiøret bør du jo ha noe som følger opp de myke linjene som ellers preger cabinen. Får du denne ventilen med lett sotet glass, ville det vel bli "bærre lækkert" Redigert 27.Januar.2007 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 27.Januar.2007 Del på Facebook Svart 27.Januar.2007 Bavaria har jo dette orginalt , brukes veldig ofte og fungerer bra. Men viktig at det blir visuelt pent. Det er faktisk best event å få lånt begge alt, sette de på alt.sted hvor den skal plasseres å se. Men ikke bruk for mye fugemasse, for da kan bli tatt for Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 27.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Januar.2007 (redigert) fant denne fra Rudgerson En ren ventiasjonsrist Redigert 27.Januar.2007 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hanssae Svart 27.Januar.2007 Del på Facebook Svart 27.Januar.2007 Der ligger to ventiler til salgs på eBay , men , det er den typen som Fairline bruker i skroget , så det er ikke sikkert det er bra nok til en Windy Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 27.Januar.2007 Del på Facebook Svart 27.Januar.2007 Hvordan blir det skrogventiler, er ikke festerammen på de beregnet på tykkere sider. Jeg tenker på at det er ikke akkurat pent hvis den stikker ut inne eller ute. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 27.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Januar.2007 så det er ikke sikkert det er bra nok til en Windy Blir nok ikke helt samme schtyle det nei I følge Windy er det ikke plass til de std vinduene som båten leveres med i skroget - tror det er noen mm for lavt der. Derfor leter jeg etter en del alternativer. Rutgerson har 10 sider i sin katalog -burde vel finne noe der -bortsett fra at låsene er i plast - og jeg vil gjerne ha de i rustfritt Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 27.Januar.2007 Del på Facebook Svart 27.Januar.2007 Nå er det vel ganske stor forskjell på luftgjennomstrømningen via en rist og en luke. Når dette gjelder en sovekabin, er det vel en fordel at du får maks effekt ut av arealet på luken? Tror jeg personlig hadde foretrukket en løsning i likhet med luken som kan åpnes/ lukkes som du har avbildet over, hvor du kan få maks åpning, men også mulighet for å stenge. Designmessig synes jeg også at dette blir et diskret og naturlig element på veggen i forhold til en helblank greie i et ellers nydelig treinteriør. Men nå er vi jo inne på smak & behag ... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Januar.2007 (redigert) .Designmessig synes jeg også at dette blir et diskret og naturlig element på veggen i forhold til en helblank greie i et ellers nydelig treinteriør. Ja, og for meg er det noe av det viktigste - så lenge ungene har nok luft da har ikke lyst på noen jalla løsning Denne er en mulighet - fra Rutgerson - i syrefast 195 mm høy eller denne om den over blir for høy. Er ikke så veldig farlig med fasongen egentlig - lukene i dekket er Rudgerson og det vil jo harmonere noe med de. Redigert 27.Januar.2007 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 28.Januar.2007 Del på Facebook Svart 28.Januar.2007 (redigert) Helt enig... dette er mye penere og mer funksjonelt enn løsning med rist. Redigert 28.Januar.2007 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BEG Svart 28.Januar.2007 Del på Facebook Svart 28.Januar.2007 Vetus har også luker, kanskje med dimmensjoner som passer? Se http://www.vetus.nl/en/index.php Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.