Jump to content

Hvordan finne båtplass i Bergen


Hydrox

Recommended Posts

Trenger i utgangspunktet å leie en båtplass i bergensområdet for sesongen 2007, noen som vet om noe ledig? Det meste er av interesse bare det ikke er for langt vekk i fra Minde hvor jeg bor.

Dette er kansje litt OT, men siden jeg selv har sluppet opp for idèer trenger jeg litt hjelp.

Redigert av Hydrox (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er to båtforeninger i Store Lungårdsvann. For to år siden fikk jeg napp hos den ene, verdt å prøve om du ikke har forsøkt.

 

Bildøy marina er ikke så langt vekke som en gjerne tror. De er litt dyre så mange bruker det som en nødløsning inntill de får fast plass et annet sted. Har forstått at det er stor gjennomtrekk der og dermed mulighet for å finne noe ledig.

 

Om du kan klare deg med bøye er det kanskje verdt å prøve en annonse om ønske om plass i Nordåsen. Har sett at det har vært noen plasser der til leie de siste årene.

 

Tror det var omtrent for et år siden samme spørsmålet var oppe og da husker jeg Worse anbefalte å prøve i Dolviken.

 

Lykke til!

Link to post
Share on other sites

Trenger i utgangspunktet å leie en båtplass i bergensområdet for sesongen 2007, noen som vet om noe ledig? Det meste er av interesse bare det ikke er for langt vekk i fra Minde hvor jeg bor.

Dette er kansje litt OT, men siden jeg selv har sluppet opp for idèer trenger jeg litt hjelp.

 

 

Motorveien/paradis : masse ledige plasser på nedsiden av motorveien som ikke blir brukt. Staten vegvesen har lakt ut en del erstattningsplasser i forbindelse med vegbyggingen. ( Mange ledige ekstra plasser :nono: gratis :eek:

 

Eller prøv foreningen i Skjoldabukten, husker ikke hva plassen heter.

Redigert av sob (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Den plassen nedenfor motorveien/sjølinjen vil jeg ikke ha båten min liggende. En mer ideell plass for ramp å rundstjele båter finner du ikke. Er ikke en kjeft som ser hva som foregår der nede. Familien til en venninne av meg ble frastjålet båten i fra det kaianlegget i fjor. Men takker for tips, tar gjerne i mot flere tips... :smiley:

Link to post
Share on other sites

Den plassen nedenfor motorveien/sjølinjen vil jeg ikke ha båten min liggende. En mer ideell plass for ramp å rundstjele båter finner du ikke. Er ikke en kjeft som ser hva som foregår der nede. Familien til en venninne av meg ble frastjålet båten i fra det kaianlegget i fjor. Men takker for tips, tar gjerne i mot flere tips... :smiley:

 

 

Du kan ligge båten på svai en plass og padle ut til den i denne :sailing: det er gratis .

 

Der dukker alltid opp en plass i nordåsen, sett inn en annonse i BA.

 

En kamerat av meg skal leie i den nye marinaer på koltveit kai/sotra. han må ut med kr.12.000.- i året. Blodpris spør du meg :smash:

Link to post
Share on other sites

Er bygget ny marina på Hanøytangen. Men du må ut med minst hundre laken ++ for en plass, men da er det din eiendom...........

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Jeg og kikket på det tilbudet ved Koltveit kai, men det er jo svinedyrt. Da har jeg faktisk en billigere mulighet i jåååååtklubben på fagernes. Mulig jeg bare hopper på den selv om jeg må ut med 8 kansje 9000...

Hadde håpet jeg kansje kunne leie meg en grei plass for ca det halve, men hvor realistisk det er vet jeg ikke..

Link to post
Share on other sites

Vi var heldige å fikk tak i en privat plass inne i Nordåsvannet. Heldige i den fortstand at plassen er billigere, men ikke så heldig nå når det skjedde noe med plassen. Er ikke like lett å få fikset båsen, samt muligheter for strøm/vann. Hadde nok betalt kanskje noe mer for en organisert en ja. Men en skal ikke klage :wink:

Link to post
Share on other sites

Jeg og kikket på det tilbudet ved Koltveit kai, men det er jo svinedyrt. Da har jeg faktisk en billigere mulighet i jåååååtklubben på fagernes. Mulig jeg bare hopper på den selv om jeg må ut med 8 kansje 9000...

Hadde håpet jeg kansje kunne leie meg en grei plass for ca det halve, men hvor realistisk det er vet jeg ikke..

 

Jeg betaler mellom 3000 - 4000 kr i året. ca. 3m brei bås. Det koster ikke mer!!!!! Hold deg borte fra disse som tror de er konge på haugen og tror de kan ta det de vil. Vi som har båt er egentlig noen oppegående mennesker, så ikke la de flå deg :nono:

Link to post
Share on other sites

Jeg og kikket på det tilbudet ved Koltveit kai, men det er jo svinedyrt. Da har jeg faktisk en billigere mulighet i jåååååtklubben på fagernes. Mulig jeg bare hopper på den selv om jeg må ut med 8 kansje 9000...

Hadde håpet jeg kansje kunne leie meg en grei plass for ca det halve, men hvor realistisk det er vet jeg ikke..

 

Fagernes :sad: Hvor skal du parkere og han har egentlig priset seg ut :drink:

Link to post
Share on other sites

Kjapp Marina tlf. 55 12 46 40

Ser ikke ut som om der er noe ledig for tiden. Honneurbryggen, som er førstevalget for oppegående båtfolk, er full. Men det skader ikke å hive seg på telefonen.

 

Dolviken Brygge tlf. 908 99 644

Kan godt hende at her er noe ledig. Verd å prøve.

 

Prisene for din størrelse båt vet jeg ingenting om. Men det er sikkert overkommelig og i alle fall verd det.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Var inne på siden til Dolviken Brygge, der må jeg ut med 8800 for en passende bås. Da er fremdeles plassen inne på jåååtklubben å foretrekke. Vurderer seriøst å spandere ny solid flytebrygge forran min far sitt naust på Hjellestad, er jo tross alt jeg som kommer til å overta med tid og stund.

Hvem har betongbrygger til gladpriser??

Link to post
Share on other sites

Hadde same problem med min forrige båt for nokre år sidan . Alternativa som viste seg å vera aktuelle var Kjapp, Dolviken Bryggge og Bildøy (den siste i mitt tilfelle utan straum-moglegheit). Prisnivået var omtrent likt blant alle desse, som er komersielle aktørar. Enda til slutt på (den tidlegare? :wink: ) honnørbrygga hjå Kjapp. Betalte 8-9000 kr (utanom straum) for plass til ein 31-fotar.

 

Etter halvanna år på venteliste fekk eg så plass i min "gamle" båforening og leiger no plass der for omlag det halve. Den gang eg var på jakt etter plass, la eg igjen namnet mitt på mange ventelister. Etter at eg flytta til båtforeningen, har eg også fått tilbod frå fleire andre stader der eg stod på liste.

 

Mitt råd vil difor vera å ty til dei komersielle (men forhåpentlegvis seriøse) aktørane om ein har aktutt behov og ikkje finn noko anna. Tenk samstundes langsiktig og sett deg på ventelister i båtlag du kan tenka deg plass i, og gjerne ring og sjekk med jevne mellomrom. Før eller seinare vil det løysa seg.

Link to post
Share on other sites

Mulig jeg bare hopper på den selv om jeg må ut med 8 kansje 9000...

Hadde håpet jeg kansje kunne leie meg en grei plass for ca det halve, men hvor realistisk det er vet jeg ikke..

Tror du må slite litt for å finne dette, om du ikke får fremleie en plass i en båtforening. Å bruke pengene på egen brygge må jo være et mye bedre alternativ.

 

Betaler selv kr 7000 (+parkering) for en plass med heller dårlige fasiliteter.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...