Jump to content

sletting småbåtregisteret


Geirh

Recommended Posts

Jeg skal registrere båten min der. Jeg har tenkt å faxe papirene. Hvor finnere jeg fax nr. ?

 

Det går vel greit å faxe papirene ?

 

Du finner alle opplysninger her:

 

http://www.redningsselskapet.no/rssr/page?id=204

 

Faksnummer til småbåtregisteret er: 67 57 77 05

 

Førstegangsregistrering i RSSR:

 

Ved førstegangsregistrering av båt skal -skjema ”Melding om nyregistrering av småbåter” eller -skjema for nyregistrering benyttes. Ferdig utfylt skjema og nødvendig dokumentasjon (se nedenfor) sendes Redningsselskapets sikkerhets- og småbåtregister, Postboks 499, 1323 Høvik, eller sendes på telefaks 67 57 77 05. NB: Ved bruk av -skjema må dokumentasjonen legges ved som fil.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Hva er konsekvensen av å la båten gå ut av arkivet. Jeg sendte i korreksjon i våres men fikk varsel om avregistrering nå og jeg står fortsatt oppført med 3 båter til tross for at jeg eier kun en.

"På grunn av svikt i systemet sier de" de fortjener søren ikke å få lov til å forvalte et slikt register. Kan jo virke som om at dette er et venstrehåndsarbeid fra rssr.

Link to post
Share on other sites

Hva gjør jeg når båten min har vært registrert i det gamle registeret og han jeg kjøpte båten av ikke klarer å hoste opp båtkort? Jeg kan gjerne legge en halv kalori i å få registrert båten min, men ikke mer. Spore opp samtlige eiere i fra 1989 har jeg over hodet ikke planer om å foreta meg.

Kansje jeg kan få kopier av salgsdukumenter i fra den gang båten forlot Windy fabrikken...

Link to post
Share on other sites

Kan båtforeningen forlange at båten min er registrert i småbåtregisteret. Det er et krav her som jeg har båtplass.

:yesnod:

Svaret til ditt spørsmål, er uheldigvis ja.

Om båtforeningen har dette som krav i sine vedtekter, så må du nok innordne deg deretter. Anbefaler deg å sende inn forslag til årsmøte, om at foreningen også vil akseptere Securmark, evt fjerne registreringsplikten. Du bør drive litt " lobbyvirksomhet " for å sikre flertall for ditt forslag, i forkant av dette :wink:

Redigert av Scand Atlantic (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Men det kan bety at en må være svært forsiktig med å kjøpe en båt som er avregistrert, en kan jo da miste båtplassen.

:confused:

Det er jo ikke værre enn å registrere den igjen..

Og om båtforeningen er samstemt ifm registreringsplikten, ja så gi medlemmene informasjon om Securmark. Henvis også til at det er flere forsikringselskaper som nå aksepterer dette registeret. I mine øyne, så er Securmark et mye bedre system / register enn småbåtregisteret er. Det er kompett umuligt å fjerne denne merkingen, i motsetning til klisterlappene, som redningsselskapet gir ut

Link to post
Share on other sites

RSSR må da være en rotete bedrift..... først roter de med å sende ut faktura i fjor (det innrømmer de) så sletter de alle som ikke har betalt for de ikke har fått faktura pga rotet de har laget... de kunne ha sendt en purring før de slettet... så må vi styre med å melde inn båten på nytt... og få ny faktura (hvis de ikke roter igjen) hadde det ikke vært for jeg ha registret båten i registeret.....

Link to post
Share on other sites

Meg bekjent er nå registrering av småbåter fri sluppet, jeg vet at securmark også fører register nå, dette koster bare kr.100- for første registrering, ingen årsavgift. securmark Flott med litt konkurranse.

 

men det står i prislisten at for å registrere hos securmark må båten merkes,og DET koster 250 pr år å være MERKET.....men muligens kan rabatten hos forsikringselskapet hjelpe litt.....

Uansett.Det ene registeret er sikkert like bra som det andre.Vurderer Secumark siden eg skal registrere båt i vår.

Redigert av Hardingen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

:crazy::crazy:

Tror de fleste som fikk feil på avgiften i våres har blitt avregistrert, jeg hadde fire båter registrert på meg etter giroen jeg fikk i våres, hadde bare snekka og jolla, ringte inn og dette skulle ordnes opp i og sende ny giro og i går fikk jeg beskjed om at de var avregistrert. prøvde å ringe i hele går og i dag formiddag men ble brutt da jeg fikk beskjed om å taste "1"..... la igjen en beskjed på e-post hvor jeg sa jeg fortsatt ville ha båten(e) registrert i RSSR, fikk svar at de hadde mottatt meilen så nå er det bare å vente da ...... :sleep:

hilsen Plomma I, roynils@online.no

Link to post
Share on other sites

Jeg også fikk brev i går om at jeg var avregistrert i desember siden de ikke hadde mottatt betaling.

Akkurat det samme som med deg plomma. på våren i fjor fikk jeg regning på to båter (den jeg har og den jeg solgte i 2005) ringte inn og de skulle ordne opp. Første jeg hørte fra dem var dette brevet om at jeg BLE avregistrert i desember :headbang:

 

Aldri noe spørsmål om jeg ikke ville være registrert eller om det var skjedd noe eller noe som helst.

Hvordan er det mulig da?

ble irritert, tok fatt i telefonen og ringte nr som sto oppgitt i brevet, fikk beskjed om å taste 1 til 3. På samtlige taster fikk jeg beskjed om å gå til deres hjemmesider :headbang::headbang::headbang::headbang::headbang::headbang:

 

Fikk lyst til å kaste tlf i veggen, men kom på i siste liten at det kun hadde gått ut over meg selv :rolleyes:

 

Får vel ringe de i morgen :sad:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Jeg også fikk brev i går om at jeg var avregistrert i desember siden de ikke hadde mottatt betaling.

Akkurat det samme som med deg plomma. på våren i fjor fikk jeg regning på to båter (den jeg har og den jeg solgte i 2005) ringte inn og de skulle ordne opp. Første jeg hørte fra dem var dette brevet om at jeg BLE avregistrert i desember :headbang:

 

Aldri noe spørsmål om jeg ikke ville være registrert eller om det var skjedd noe eller noe som helst.

Hvordan er det mulig da?

ble irritert, tok fatt i telefonen og ringte nr som sto oppgitt i brevet, fikk beskjed om å taste 1 til 3. På samtlige taster fikk jeg beskjed om å gå til deres hjemmesider :headbang::headbang::headbang::headbang::headbang::headbang:

 

Fikk lyst til å kaste tlf i veggen, men kom på i siste liten at det kun hadde gått ut over meg selv :rolleyes:

 

Får vel ringe de i morgen :sad:

quote.gif

Samme med meg men fikk ordnet det pr.telefon. (håper jeg)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...