Jump to content

Snart er det vår ...


Onkel Donald

Recommended Posts

Båten ligger trygt på sjøen og er egentlig klar for utfoldelse. Men jeg har et lite prosjekt gående. Trekket i taket begynte å henge, så nå har jeg noen kosetimer ombord. Erberen synger sin vante sang og Poden varmer trivelig der oppe. Jeg kan tusle rund i t-skjorte, og mangler i grunnen bare en cocnac. Gleder meg til sommeren.

Link to post
Share on other sites

ja heldigvis går det mot vår fortsetter dette været

er det ikke lenge før presenningen forsvinner , og da er det bare

noen timer med polering og stoffing så går den til vanns igjen.

Men februar kan være lunfull når det gjelder snø.

Men det er lov til å håpe på en tidlig vår folkens :cool:

ha en fin båtpuss alle sammen :smash:

Link to post
Share on other sites

Vi må jo være optimistiske å håpe på en tidlig vår og en knallsommer :sailing:

 

 

Snøen kan komme så mye den vil for meg ut på sjøen skal vi uansett!!!!!! :flag:

 

 

Litt varme på og gode klær så er det hele meget komfortabelt. Skiene kan vi ta med!!

Lykken i livet er å gjøre det man elsker å gjøre, ikke prestisjen man oppnår og summen penger man har i banken.

http://severines.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Helt enig med deg roaldbj, nå er det FULLT i Sonskilen. Var en tur der idag jeg også, for å se til Trudelutt, drøye 2 timer før deg. Men det med "litt tilløp til isdannelse" er jeg ikke enig i. Utenfor moloen var det riktignok isfritt, og i selve elveutløpet langs flytebryggene var det heller ikke mye is, men inne mellom flytebryggene syntes nå jeg at isen så svært så kompakt ut. Fikk så vidt slått av en prat med Hulda før vi dro hjem. Der han har båten, ytterst ved garntørket , var det isfritt. Han hadde tenkt seg en tur utpå så vidt. Kanskje vi treffes i havnen en annen dag?

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Nå er det vår, ingen tvil :yesnod::yesnod:

 

Legger ved et par bilder fra helgas tur til Hebnes i Ryfylket. Hjem gikk vi via Hjelmeland og innsiden av Randøy, det ble årets første ordentlige båttur og ga en god mersmak.

 

Det første bildet er tatt lørdag ettermiddag mens vi var ute og fisket

 

Hebnes_mars_07_008.jpg

 

De neste to bildene er tatt i dag på vei tilbake til stavanger. Bildet er tatt nord for Bømlo i 25 knops fart gjennom cockpit glasset, derfor den noe dårlige kvaliteten.

 

Hebnes_mars_07_025.jpg

 

hebnes_mars_07_019b.jpg

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

:smiley: Åhh det så herligt ut!!!
For å tråkke litt i abstinensen (litt ondsinnet må man jo være av og til :lol: ), her er Haugesund sett fra (nesten) Røvær akkurat nå:

hgsd260307.JPG

16 grader og nesten blikkstille...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

...Er det noe fisk å få der ute...
Vet ikke, er bare på kosetur.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...