Jump to content

Volvo Penta Kad 42 92 mod


Strilen

Recommended Posts

Ergo må vel problemet være relatert til partikler i oljen :wink:

 

Dersom man aldri får opp den siste delen av gammel olje ifm oljeskift vil det over tid samles avleiringer i sumpen.

Under gange vil oljesirkulasjonen medføre at avleiringer setter seg i nevnte dyser - dersom oljedistribusjonen ikke er bygget om ( KAD 42 ).

 

Årlig oljeskift er blandt annet anbefalt av motorprodusentene grunnet at oljen opptar svovel fra forbrenning, noe som medfører at denne kan bli korrosiv ovenfor metaller i lagre dersom oljen kommer i kontakt med vann. f.eks fra innvendig kondens ifm lengre tids lagring.

Oljefilteret tar seg av partiklene i oljen ikke sannt? Selv om du lar være å bytte olje, og kun etterfyller etter Motordoktorens oppskrift (gjelder bensinmotor) skal du allikevel skifte filtere regelmessig.

Forøvrig får du aldrig opp all oljen ifm. bytte. På mine 41B mangler det omlag en liter som jeg ikke får opp hved hvert skift.

Hilsen rem som bytter hver høst enten det er nødvendig eller ei. (Gjelder både olje og underbukse.:wink: )

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...