C-marine Startet 31.Januar.2007 Link til dette innlegget Startet 31.Januar.2007 Jeg lurer litt på hvor stor lett båt dere andre på båtplassen har. Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
prin435 Svart 31.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2007 (redigert) Vi har en Plastimar 280 RIB med Yamaha 9.9 (15) Toppfarten er på 26 knop målt med gps! Redigert 31.Januar.2007 av prin435 (see edit history) Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
Hallaron Svart 31.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2007 kjøpte akkurat honwave 300 (10fot) med 9,8 HK på. Jeg er fryktelig spent på denne. Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Suzuki Svart 31.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2007 vår er 285cm. 9 fot det da ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Hans-Petter Svart 31.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2007 lettbåten vår er 265 aquaquick,5hk mercury.denne motoren er for liten til denne båten,godkjent for 10 hk Sitér dette innlegget Link to post
tebi Svart 31.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2007 Har en Four Season med 5 hk Mercury. går som ei kule Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 31.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2007 Vi har forsøkt flere opp gjennom årene, de fleste det vi kan kalle 9 fot, dvs litt mindre enn 3 meter. Vi hadde en tung Narwal som tok sjøen flott, en Palastimo Kjos med dobbel bunn som var ganske lett (ca 45 kg), og en svært lett med spilebunn, men som var "umulig" å kjøre i bølger (ca 15 kg). Vi skal til sommeren anskaffe ny og vår erfaring tilsier ny med dobbel bunn. Dette gir flatt dekk som er lettere å bevege seg på (for oss) og gir brukbar fartspotensiale med Yahama 9.9 Hk (noe har ført til at den er på 15 Hk ?). Da suser vi 4 av gårde over 20 knop med 4 ombord - uten å lage spesielt store bølger (jfr hekkbølge-diskusjonen). Vi har fått anledning til å se mange deler av vestkysten av Sverige med slik båt. Dersom jeg utelukkende skulle fra båten til land, ville jeg derimot satse på spilebunn - den er meget lett, ca 15 kg. Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 31.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2007 Dette er vel en avstemming der man gjerne skulle hatt lov til å krysse av mer enn et alternativ. Jeg har for eksempel både 8 og 9 fot lettbåter/joller - nå krysset jeg bare av for 9. Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Sjøgutt Svart 31.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2007 Og hva bruker dere disse irriterende lettbåtene deres til? Er det ikke deilig når barna suser rundt i båthavnene i flere timer pr. dag. Er det tidtrøyte for ungene dere har kjøpt disse båtene eller!!!??? Kunne tenkt meg å høre om det er oss voksne eller barna som er brukere av lettbåtene. Sitér dette innlegget Link to post
C-marine Svart 31.Januar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2007 hos oss er det begge deler mor kan ikke kjøre båt så hun lærer seg litt i lett båten mens ungene (jeg) bruker den til å øve meg på forskellige ting.pluss at jeg kjører en tur bare for å kjenne på det HÆRLIGE BÅTLIVET. Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
Suzuki Svart 31.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2007 jeg kjører en tur bare for å kjenne på det HÆRLIGE BÅTLIVET. Det er du ikke alleine om. Jeg har kjørt rundt på de underligste steder, med en jolle på 240cm. Med en stor kopp kaffe i ene hånda, og kikkerten i andre, kan ferden gå f.eks nesten rundt hele Koster. Den nærheten man faktisk får til naturen, og sjøen ved å tusle avgarde 2-3meter fra svabergene, burde testes av flere. I tillegg brukes jolla som Multipurpose anchorhandling & tugboat, SB, landgangsfartøy, fiskebåt, transportbåt og til generell tidtrøyte for ungene når de blir gamle nok til å ferdes på egenhånd. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Seilaren Svart 31.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2007 Jeg har Denne Det er grenser for hvor stor lettbåt en 22 foter kan ha Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Suzuki Svart 31.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2007 Det er grenser for hvor stor lettbåt en 22 foter kan ha Enig. Derfor kjøpte jeg 240 utgaven av DENNE til 21 foteren min. Ganske OK båt til prisen. Veldig lett. Litt vinglete. Litt billige detaljer. Alt i alt en god lettbåt. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
rago63 Svart 31.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2007 Hundregniogtredvekroner Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
eysteind Svart 31.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2007 Enig. Derfor kjøpte jeg 240 utgaven av DENNE til 21 foteren min. Ganske OK båt til prisen. Veldig lett. Litt vinglete. Litt billige detaljer. Alt i alt en god lettbåt. Suzuki Da satser eg på denne eg også. Må ha en lettbåt som ikke er lengre enn hva halcoen er bred, dessuten bør den vere så lett som mulig. Bør helst ikke bli så mye tyngre i hekken! Noen med halco 26/29 eller monaco 27 som kan si hvor lang lettbåt dei har i snappdavit? Sitér dette innlegget Link to post
C-marine Svart 31.Januar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2007 her har du en som er lik Suzuki sin. https://baatplassen.no/p/showproduct.php?product=722 det er vel ikke så lang i fra deg heller? Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
Seilaren Svart 31.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2007 her har du en som er lik Suzuki sin. https://baatplassen.no/p/showproduct.php?product=722 det er vel ikke så lang i fra deg heller? Denne burde jeg kjøpt på flekken, har her 2 4-hk'ere som ikke er i bruk og alt! Jeg har råd også, bare så dom jeg er så gjerrig Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
eysteind Svart 31.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2007 Tror det er bedre å kjøpe nytt. Gummibåter er vel ikke dei som varer lengst? Dessuten er prisen for en ny overkommelig... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 31.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2007 Har en Achilles 285. Stødig og grei, men for stor og tung til mitt bruk egentlig. Burde heller hatt en på 240cm. Men nå har jeg planer om å lage badeplattform, så da kan den kanskje ligge oppå denne når den ikke er i bruk i stedet for å måtte kjøres hjem i garasjen hver gang etter bruk. Hvis ikke dette funker, blir det nok en mindre og lettere jolle i løpet av sesongen ja. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Verrie Svart 31.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2007 Svarte 14 fot. Hadde tidligere gummijolle, har nå skaffet Crescent 14 fot glassfiberjolle som lettbåt. Kona og ungene gleder seg til å ta i bruk den kontra gummijolle. Ungene blir ikke så engstelige for fiskekroker i båten lengre. Et annet moment er at når kona handler, har hun en tendens til å overdrive. Det er ikke måte på så mange poser hun drasser på. Det blir dermed fordel med større jolle, og ikke minst mere stabil. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 31.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2007 .. moment er at når kona handler, har hun en tendens til å overdrive. Det er ikke måte på så mange poser hun drasser på. Det blir dermed fordel med større jolle, og ikke minst mere stabil. Så derfor bruker du en vanlig glassfiberjolle framfor en gummijolle ? Kan bli artig å beskue..... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Verrie Svart 31.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2007 Kan bli artig å beskue Pkt 1, for å beskue betinges der tilstedeværelse på sjøen. Pkt 2, min kone er alltid et artig skue, spesielt i lita båt. (spør våre reisefeller fra sist sommer. Kjenner jeg dem rett har de noen gode bilder på lager) Pkt 3, er der ting som sier at det er verre i fastjolle enn i gummi? Jeg ser også fordel i å legge kjølevarer i egen kasse i jolla.... Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 31.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2007 Pkt 3, er der ting som sier at det er verre i fastjolle enn i gummi? Jeg ser også fordel i å legge kjølevarer i egen kasse i jolla.... En vanlig jolle har mest oppdrift under En gummijolle har mest oppdrift på siden. Ække stabilitet tema på D5L da ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Verrie Svart 31.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2007 Ække stabilitet tema på D5L da ? Jo. Men trenger neppe D5L for ei 14 fots jolle. Oppdrifta vil sikkert holde for oss Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 31.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2007 Oppdrifta vil sikkert holde for oss Les kapittelet en gang til. Snakker om stabilitet, ikke oppdrift. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.