Jump to content

Flytter fra Harstad, trenger båtplass i Oslo......

BOA

Recommended Posts

Har Base i dag angående shipping av båten til Larvik....Koster det hvite ut av øya mine...

Nesten ikke fristende og ta med båten sørover i det hele tatt :cryin:

Skal prøve i morgen og få kontakt med noen lastebilfirmaer...og høre på priser hos de!

Noen som har erfaring med og frakte båt fra nord til sør??

V

Det koster vel like mye dette her som å kjøpe seg en liten snekke tenker jeg :wink:

billigste måten på en lastebil må vel være at noen f.eks kan ta den med seg på et returoppdrag,

du får høre med diverse lastebilfirmaer om det er noen som kan ta den med seg på tilbaketuren.

Fikk et tips for en stund tilbake om at Byggmakker tar på seg slike oppdrag så det kan være lurt å høre med dem også,

fins det ikke noen lastebåter som går i rute nedover her som kan ta den med seg :confused:

Har Base i dag angående shipping av båten til Larvik....Koster det hvite ut av øya mine...

Nesten ikke fristende og ta med båten sørover i det hele tatt :cryin:

Skal prøve i morgen og få kontakt med noen lastebilfirmaer...og høre på priser hos de!

Noen som har erfaring med og frakte båt fra nord til sør??

V

Ring til Nor-cargo i Oslo, DFDS på Kolbotn. Skulle ikke forundre meg om de har utenlandske biler som kjører tomme nedover. Tipper at du kan få en pris på mellom 8-15000

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Vi flytter i løpet av våren i fra Harstad, og ned til evt Oslo......Og med pa flyttelasset tar vi jo selfølgelig med oss vår kjære Saga.

Problemet med sørpå....er plass til båten :confused:

Er det noen som vet om det finnes noen ledige plasser til leie/salgs i oslo omegn + noen mil???

Takker og bukker for svar !!!!!

Vidar

Det kommer sannsynligvis til å bli bygget en del i Oslo i årene framover. Noe i tilknytning til eksisterende båthavner. Jeg vil anbefale deg å prøve hos de ulike foreningene. Det ligger noen i Frognerkilen. Selv har jeg i en av de fire på Hovedøya. Revierhavnens, Akerselva og Arbeidernes tar medlemmer og har ofte sommerplasser.

Får man sommerplass og deltar aktivt i foreninga, har man på sett og vis en fot innafor hvis/når plasser blir ledige har jeg inntrykk av.

Prisene ligger fra 10 000 i depositum/innskudd og opp til ca 40 000, tror jeg? Årsavgift fra ca 2000/2500 for en plass av den størrelsen du trenger.

Velkommen til Oslo!

Blir nok til at jeg legger båten i Bamble i første omgang tror jeg nå... Blir ekstremt billig for meg der...

Flytting sørover, gir oss en voldsom budsjettsprekk... NordLines skal ha bortimot 35 000 for bare båten :nonod: , i tillegg skal vi ha ned 2 biler og en container med flyttelass.. og så må vi kjøpe ny bolig da... huff og huff.

Tenkte tanken i går, og rett og slett selge Boa...Men det gjorde vondt i sjelen, etter så mye arbeid som er lagt ned i henne.

V

• 2 uker senere...

Kjøpte meg nesten båt i bergen for 2 år siden,det var en plattgatter 32 fot på 7 tonn.Selgeren skulle ordne frakt til Rørvik,og det skulle de ha 7000,-iflg.selger.Båten som skulle frakte den går fra England og nordover med jern.Skulle det være interessant så er navnet "Røssøy frakt" tlf.91614000

lykke til.....

Velkommen sør-over.

Jeg hadde båt i indre oslo-fjord i nesten 10 år. Da har du sett det meste!!! Hva kan man egentlig oppleve der?

Middagsbukta, Drøbak eller aker brygge?????????????

Legg båten din i østfold. Kun 1 time unna den flotte "svenske skjærgården"

Steder som Grebbestad, Koster, Fjellbacka osv går indre oslo-fjord en høy gang.

Med den farten du har på båten din, vil du bruke 10/12 timer til den svenske skjærgården.

Du ligger også mye nærmere steder som Tønsberg,Stavern,kragerø,Kreppa,Jumfru-land.

Glem Oslo = latterlige pris, dyrere båtplasser enn hva båten koster

Lykke til!

Jeg har vært i kontakt med Hero...

Tok en mnd før jeg fikk svar, men jeg har fått tilbud om båtplass

I år er prisen 2000,- pr breddemeter...

Nå venter jeg på svar fra diverse fraktfirmaer. Og jeg håper at noen av de har tenkt til og gi meg en hyggelig pris!

Gleder meg som en liten unge, til og ha båten sørpå. Være på tur og ha Kalesjen åpen!!

V

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...