Jump to content

Flytter fra Harstad, trenger båtplass i Oslo......

BOA

Recommended Posts

Er svarte fingre et tegn på sunne vaner ? Trodde det var et tegn på at man var den stolte eier av et gammelt VP vrak jeg ?

Suzuki

Det refereres til ett tidligere innlegg-"de hadde ikke peiling på båt"

Ikke trengs det heller,med fet pengbok ringes det etter hjelp i stedet for å gjøre det selv.Så det så.....

Undersøk litt rundt Fredrikstad området her kan det være muligheter, prisene er i hvertfall lavere enn i Oslo og nå har veien mellom Oslo og Fredrikstad blitt veldig bra, kjøretid ca 1t og 15min. Med båten her har du mange flotte plasser i umiddelbar nærhet og både svenskekysten og vestfoldkysten er innenfor helgetur rekkevidde med

mange flotte plasser og besøke.

Ser Hero Marin er referert over. Det er omtrent 30 til 45 minutter fra Oslo Sentrum avhengig av hvilken side av fjorden du kjører. Har selv båten i opplag der. Prisene for sommerleie er ganske lave, og finnes på hjemmesiden. Det er riktignok ikke Hero Marin som står for havnen, men det finnes info på Hero Marin sin hjemmeside.

Du kan tak kontakt med Sætre Båtforening. De vet hvem som leier ut plassene sine. I fjor kostet en 4.0 m 8000,- der. Dette var "gjengs" pris i fjor da jeg leide der. Året før leide jeg en 4.0 meter hos Asker Marina. Dette kostet vel omlag 11800, men hadde blitt noe billigere om jeg hadde inngått en lengre kontrakt (som det nå er venteliste på). Privat-leiene varierer noe. For neste sesong har jeg leid en 3.5 m for 15500 hos Oksenøya Marina. Det synes jeg var ran i dagslys, men sånn er det bare når jeg ikke ville kjøre lengre ut. Også Holmen har ventelister.

Et annet alternativ er også Marinaen i Drøbak (plassene er leid ut på langtidskontrakter, men annoneseres fra tid til annen). Både Drøbak og Hero Marin ligger jo i umiddelbar nærhet i H-Øya, Sandspollen etc.

Nå er det vel slik at om man kikker på de enkelte oppslagtavler så er dette fort mye billigere enn internett-prisen på finn.no. Asker seilforening er også en fin mulighet - de årene jeg leide der var det relativt kameratslige priser i forhold til finn.no, men de fleste der benytter lokal oppslagstavle.

Lykke til med søket!

En times kjøring fra Oslo finner du vesentlig laverepriser og mye finere skjærgård. Horten, Moss, Svelvik og Son for å nevne noen. Lykke til!!

Meg bekjent er det ikke mye skjærgård å snakke om på de stedene du nevner her :lol: Da er det en HELT annen verden hva angår skjærgård i Indre Oslofjord, utenfor Asker og Bærum :cool:

Drar du lengre ut enn de stedene du nevner, såsom Tjøme på vestsiden og Hvaler på østsiden, er det imidlertid fantastisk flott skjærgård :yesnod:

Du kan tak kontakt med Sætre Båtforening. De vet hvem som leier ut plassene sine. I fjor kostet en 4.0 m 8000,- der.

Prisene i Sætre Båtfrening har nokk økt i år på 4 meters plass på grunn av det er lakt ut betongbrygge så medlemmene må betale mer for plassen sin,prisen i år ligger fra 8500 og oppover.Sætre Marina ligger omtrent på det samme.

Meg bekjent er det ikke mye skjærgård å snakke om på de stedene du nevner her :lol: Da er det en HELT annen verden hva angår skjærgård i Indre Oslofjord, utenfor Asker og Bærum :cool:

Drar du lengre ut enn de stedene du nevner, såsom Tjøme på vestsiden og Hvaler på østsiden, er det imidlertid fantastisk flott skjærgård :yesnod:

Så enig så enig. :yesnod::yesnod::yesnod:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Moss og Horten er jo også i grunn innafor hva jeg er villig til og kjøre for og komme meg til Boa.

Blir det krise med meg før jeg flytter, så kan jeg ha den på Stathelle....

(Myyyye billigere der også)

For og ha båten helt innerst i Oslofjorden...om man får plass...så er kansje prisene ikke helt overkommelige....

(Skal tross alt bruke masse penger for og kjøpe ny bustad der også......) :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...