Hasta manana Startet 2.Februar.2007 Del på Facebook Startet 2.Februar.2007 Hei båtplassen.no jeg er i Honduras La ceiba, har tatt opp båten på land for og sandblåse båten innvendig. trenger litt info om behandling av stålet etter at det er sandblåst. Utvendig er det bare noen flekker som må sandblåses kan jeg bruke tara epoxi direkte på stålet utvendig? bilde https://baatplassen.no/bildearkiv/13/13099/IMG_1105_1.JPG mvh Hugo Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 2.Februar.2007 Del på Facebook Svart 2.Februar.2007 God Morgen Du bør bruke samme maling innvendig som utvendig. Jeg kjenner ikke til lokale malingfabrikanter der du er. Hulda er også stålbåt. Denne ble behandlet med malingsystem fra International i Bergen. Stålet ble sandblåst og påført tre strøk med tokomponent sinkrik epoxymaling, deretter et bidestrøk før toppstrøket. Sistnevnte er bare kosmetisk. Malingen jeg brukte er vanlig skipsmaling med design life 15 år i tropiske farvann. Tjærespoxy har ingen spesiell misjon på en stålbåt. Vi er ute etter sinkforbindelsen, og en maling som tåler at det er anoder på båten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.