Jump to content

stålbåt behandling

Hasta manana

Recommended Posts

Hei båtplassen.no

jeg er i Honduras La ceiba, har tatt opp båten på land for og sandblåse båten innvendig. trenger litt info om behandling av stålet etter at det er sandblåst.

Utvendig er det bare noen flekker som må sandblåses kan jeg bruke tara epoxi direkte på stålet utvendig? bilde https://baatplassen.no/bildearkiv/13/13099/IMG_1105_1.JPG

mvh

Hugo

God Morgen

Du bør bruke samme maling innvendig som utvendig. Jeg kjenner ikke til lokale malingfabrikanter der du er.

Hulda er også stålbåt. Denne ble behandlet med malingsystem fra International i Bergen. Stålet ble sandblåst og påført tre strøk med tokomponent sinkrik epoxymaling, deretter et bidestrøk før toppstrøket. Sistnevnte er bare kosmetisk. Malingen jeg brukte er vanlig skipsmaling med design life 15 år i tropiske farvann.

Tjærespoxy har ingen spesiell misjon på en stålbåt. Vi er ute etter sinkforbindelsen, og en maling som tåler at det er anoder på båten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...