Gunga Din Svart 4.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2007 (redigert) den nyaste i serien heter Icom M604 (men alle desse 601-4 er i grunden samme radio) kommer ut best i de fleste tester............ http://www.icom-japan.com/world/products/m...m604/index.html ursäkta erund du leter efter rimlige VHF...dessa er bland de dyrare Redigert 4.Februar.2007 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
"Mathilde" Svart 4.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2007 Kystradioene har database over alle VHF-registerte fartøyer.Dersom du tar kontakt, enten via mikrofon eller dsc, vil opplysninger om din båt komme fram på en dataskjerm. Derfor er det viktig at opplysningen om din hørselshemning er registrert sammen med båten og kallesignalet ditt! Lykke til! Var klar over at disse opplysningene ble sendt via dsc. Men at dette kommer opp på skjermen når en kaller opp manuelt med mikrofonene, det var nytt for meg. Er det virkelig slik?? Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 4.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2007 (redigert) Var klar over at disse opplysningene ble sendt via dsc. Men at dette kommer opp på skjermen når en kaller opp manuelt med mikrofonene, det var nytt for meg. Er det virkelig slik?? Beklager "Mathilde", dette var upresist og utvetydig av meg I vanlig samtaletrafikk mot Kystradio er det normalt ingen som sjekker deg mot kallesignalet ditt. Ber du derimot om tjenester eller du aktiverer et nødanrop, enten via dsc eller manuelt, vil Kystradioen få opp automatisk- eller hente opp manuelt opplysninger tilknyttet kallesignalet,- avhengig om signalet mottas digitalt eller via samtale. Redigert 4.Februar.2007 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 4.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2007 helt riktigt jag skrev feil M602 dsc (hvit) + commandmic + http://www.icomamerica.com/products/marine/m602/ Gunga Din... please... slett disse bildene er du snill, jeg får abstinessymtomer når jeg ser 602`en !!! Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 4.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2007 du skall ikke ha den hvite da....... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
TideRace Svart 4.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2007 (redigert) Har dessverre ikke plass ombord... snufs... Som du ser over har jeg nå Simrad med "blackbox" hvor kun håndssettene er montert rundt førerposisjonene. Glimrende løsning og bra radio, men 602`en var bedre, ikke minst betjeningsmessig. PS... du er vel inte riktig klok som selger den ... Redigert 4.Februar.2007 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 4.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2007 du får köpa större båt eller bygge ut Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mix Svart 4.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2007 Det er kun M601 Euro som er godkjent i Norge. 602 og 604 er beregnet for det amerkanske markedet. Disse skal det ikke gis konsesjon på i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 4.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2007 se inlegg #15 jolo Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
TideRace Svart 4.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2007 Det er kun M601 Euro som er godkjent i Norge.602 og 604 er beregnet for det amerkanske markedet. Disse skal det ikke gis konsesjon på i Norge. Det stemmer nok, Jolo, det var en Euro jeg hadde. Den ble kjøpt hos Sandvik på Tjøme. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 4.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2007 du får köpa större båt eller bygge ut Mulig det er en vanlig svensk løsning når ikke VHF`en passer, men ikke norsk.... Sitér dette innlegget Link to post
erund Svart 4.Februar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2007 Takk for flere gode svar, men jeg skal se an på båtmessen i Bergen om to uker. Da får jeg høre med selgere hva de kan tilby meg. Det ser ut at det blir velkjente merker som Navman, ICOM, Raymarine, Sailor etc. jeg bør holde meg til. Magefølelsen min sier ICOM, men vi får se. MX som Belamarin selger har jeg holdt på å kjøpe i fjor, men leverte den tilbake fordi GPS posisjonen kom ikke frem på radioen som var koblet med en Raymarine 435 kartplotteren. Vet ikke hva som kan være årsaken. Kanskje ikke 100 % kompatibel? Fulgt helt riktig montering etter bruksanvisning. Jeg tror prisklassen 3.000,- er god nok og da håper jeg på et godt pristilbud under messen. Sitér dette innlegget Mvh erund Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A Link to post
Poseidon Svart 4.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2007 I vanlig samtaletrafikk mot Kystradio er det normalt ingen som sjekker deg mot kallesignalet ditt. Hva mener du egentlig her? Hvis man bestiller samtaler over kystradioen så må de nødvendigvis ha kalllesignalet/kjenningssignalet for å kunne formidle samtalen og vite hvem regningen skal sendes til . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
At-le Svart 5.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2007 Hei. Lurer om det finnes noen modell kun DSC uten VHF Vi døve trenger ikke VHF tillegg. bare kun DSC. At-le Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 5.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2007 Lurer om det finnes noen modell kun DSC uten VHF Vi døve trenger ikke VHF tillegg. bare kun DSC. Å jo da, døve trenger VHF. Du tenker kanskje på de døvstumme? Spøk til side. DSC er VHF det også, dette er signaler som går over kanal 70. Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 5.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2007 Å jo da, døve trenger VHF. Du tenker kanskje på de døvstumme? Spøk til side. DSC er VHF det også, dette er signaler som går over kanal 70. Hei. hahe. Vi er ikke døvstum. Bare mangler hørsel...ok javel må ha VHF med dsc. Bare lurer på om det.Takk for tips. At-le Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 5.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2007 Har fundert litt. Jeg vil tro at for en som er døv, ville denne være midt i blinken. Nødknappen vil ha akkurat samme funksjon som nødknappen på VHF. For en slik funksjon trenger den ikke noen ekstern GPS mottager. med en laptop tilkoblet har den mulighet for enkel epost og chat. Også direkte til kystradiostasjon eller store skip. For langturfarere kan den sende posisjon til pårørende i definerte intervaller, eller du kan sitte hjemme og spørre hvor båten din er. Den har også muligheter for fencing, slik at den sender en alarm hvis båten går utenfor et definert område, eller inn i et definert område. Det finnes også innganger for tyverialarm, vannnivåalrm og hva man måtte finne på. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 5.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2007 Er ikke det en veldig dyr løsning da Mulligan ? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 5.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2007 Jo. Den er en god del dyrere enn en billig VHF, men funksjonene er mange. Sist jeg handlet en, rett nedi gata for deg forresten, ga jeg 16200.- Sist men ikke minst, den er så solid at du kan bruke den til hammer i knipe. Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 5.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2007 Ikke abonnert Telenor?? Skeptisk denne type og mye penger !! At-le Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 5.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2007 Jo. Den er en god del dyrere enn en billig VHF, men funksjonene er mange.Sist jeg handlet en, rett nedi gata for deg forresten, ga jeg 16200.- Sist men ikke minst, den er så solid at du kan bruke den til hammer i knipe. Hei. Takk for bukker. Det er jo finnes DSC passer bra døve/dårlig hørsel ikke sant. uten avhenging VHF Mulig vi kan få rabatt 10-20 stk billig? At-le Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 5.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2007 Ikke abonnert Telenor?? Skeptisk denne type og mye penger !!At-le Du må melde den opp hos post og tele. Og så må den registreres hos Inmarsat. Så må du ha konto hos Telenor for å bruke epost. Ikkeno årlig abonnement. M-versjonen skal påtegnes radiokonsesjonen for båten. L-versjonen er konsesjonsfri, men mangler GMDSS delen. Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 5.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2007 Må gå VHF-kurs? Er det nødvendig?? obs jeg har ikke serfikat vhf. Hvis det må plikt ha serfikat-vhs. Vil gjerne gå kurs At-le Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 5.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2007 Det er jeg usikker på at-le. En må vel ha en slags form for kompetanse slik at man vet hva man setter i sving hvis man trykker på den røde knappen. Jeg har bare brukt L-versjonen, så ingen har bedt meg vise sertifikat. Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 5.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2007 Hei igjen. Kan du undersøker om vhf serfikat eller uten. ok? At-le Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.