seileren2 Startet 4.Februar.2007 Del på Facebook Startet 4.Februar.2007 Vurderer å kjøpe en Granada 35 er det noen som har info. eller erfaring fra en slik båt Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 5.Februar.2007 Del på Facebook Svart 5.Februar.2007 Ingen egen erfaring, men fant denne "kommentaren" i Seilbåtkatalogen: Konstruktøren Kristian Rode hadde en viss suksess i 3/4-tonn-klassen i slutten av 1970-årene, og kanskje var det erfaringer fra den seilingen han tok med seg da han tegnet Granada 35 i 1980? Den ble lansert som en potensiell vinnerbåt, samtidig som all mulig komfort var ivaretatt under dekk. – Verftet har på en konsekvent og erfaren måte forstått å utnytte de gitte dimensjoner til en virkelig rommelig og bruksriktig familiebåt, heter det i den første brosjyren om båten. Og løsningen, den er helt tradisjonell med seks køyer, bysse og kartbord akter og toalett mellom salongen og forpiggen. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
HaHa Svart 5.Februar.2007 Del på Facebook Svart 5.Februar.2007 (redigert) Jeg har ingen erfaring selv. Her er sakset litt om Granada: Fra en tidligere tråd om Granada 27 Sikkert en flot båt, men sjekk den for pest. Jeg kjenner til flere tilfeller av pest på 35-foterne fra siste halvdel av 80-tallet, kan tyde på slurvete støpearbeid Fra sailguide.com - takstmann Roland Rybbes kommentarer om en Granada 31: Båten var normalsliten, hade rostig kölinfästning. Båten har sandwichlaminat även i undervattensdelen av skrovet. Detta exemplar hade böldpest i yttre glasfiberlagret och fukt i sandwichlaminatet i förskeppet under vattenlinjen samt läckage och mycket fukt i rufftaket. Gammelt sandwich-skrog og slurvete støpearbeid gjør meg skeptisk. Det eksemplaret du har i kikkerten kan allikevel være i god stand, men hvis du virkelig er interessert bør du koste på deg en skikkelig gjennomgang med en dyktig takstmann. Se http://www.marinkontroll.se/ for mye nyttig lesestoff. Redigert 5.Februar.2007 av HaHa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
elna Svart 5.Februar.2007 Del på Facebook Svart 5.Februar.2007 Her finner du litt mer info: undefined Selv har jeg ikke annen erfaring med båten enn at jeg synes Granada er fine båter... Sitér dette innlegget Link to post
Oslo Maritime Svart 5.Februar.2007 Del på Facebook Svart 5.Februar.2007 Jeg kjenner til flere granadaer som har/ har hatt plastpest, det gjelder både 35-fotern og etterfølgeren som heter 345. Resten av de kjenner jeg ikke til, men har hørt at de også har hatt problemer. Det virker som en fin båt, med mye pent håndtverk osv., men det hjelper ikke hvis støpearbeidet er gjort så slurvete. Hvis det er den 35" du viser til på finn, så er jeg fortsatt av den oppfatning at den er altfor dyr i forhold til prisforlangede. De bør slå av i hvertfall en hundrings. Jeg kjenner noen som kjøpte en 88 mod. 345 i fjor med en nyere motor og ellers helt greit utstyrt og mange bra seil for 360". Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 5.Februar.2007 Del på Facebook Svart 5.Februar.2007 (redigert) Jeg har hørt om fint utførelse av plastarbeidet i Granadabåtene- men dersom båten også har sandwich i bunnen vil jeg være skeptisk. Det vanlige konstruksjonen for sandwischbåter er "hel" bunn. Plastpest obs! Har seilt noen Granadabåter (27 og 31) og de har etter min mening svært bra seilegenskaper og bære preg av å være konstruert av kyndige konstruktører /Elvstrøm & Kjærulff). Båtene (særlig 31 og 35) har fin innredning. 35ern er konstruert av Christian Rodhe. Redigert 5.Februar.2007 av pettersand (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Oslo Maritime Svart 5.Februar.2007 Del på Facebook Svart 5.Februar.2007 Vi monterte baugpropell i en 345 for noen måneder siden, der er det sandwich hele veien. Ang. støpearbeidet har i hvertfall aldri jeg hørt at det er fremhevet som en spesielt positiv egenskap med båtene (mulig jeg tar feil), men håndopplagt glassfiber er absolutt ingen fordel hvis det ikke blir gjort skikkelig. Synes det er betenkelig at så mange båter har vært plaget med pest Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.