Jump to content

Bensinforbruk på en Suzuki DF90?

GP - Rune

Recommended Posts

Her, kanskje? -Under "Motortester"

http://www.batmagasinet.no/baatweb/website...25?OpenDocument

- 32 l/t sier denne artikkelen, så det er nok sikkert ikke langt unna :smiley:

Redigert av rago63 (see edit history)

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Jeg har hatt en slik motor i 8 år. Er meget godt fornøyd med motoren. Meget lettstartet, selv etter vinterlagring. Ved 3000 omdreininger er forbruket ca. 0,8 -0,9/mila, og da gjør jeg ca 22 knop. Motoren står på en Rana 18 cabin. Toppfart ca 32 knop.

Jeg har hatt en slik motor i 8 år. Er meget godt fornøyd med motoren. Meget lettstartet, selv etter vinterlagring. Ved 3000 omdreininger er forbruket ca. 0,8 -0,9/mila, og da gjør jeg ca 22 knop. Motoren står på en Rana 18 cabin. Toppfart ca 32 knop.

Synes 0,8 til 0,9 /nmil høres litt mye ut i litt lav marsjfart (22 knop) for en DF90 på en 18-foter jeg..... men det er mulig båttype/skrog har en del å si? Selv har jeg hatt samme motorblokken, men som 115 Hk (fra 2001) og deretter 140 Hk utgaven (fra 2004) og begge disse på en 22-foter. Med 140 hesteren på en 22-foter har ikke jeg større forbruk enn du oppgir ved 22 (25 knop) - heller mindre faktisk.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...