Jump to content

Slutt å klage på andres båter

litt peiling

Recommended Posts

Jeg ser meg lei på at enkelte her på dette forum og andre forum klager på andres båter og båtmerker.

Jeg har en scand baltic, jeg er klar over at den lager bra med hekkbølger. Men det er jo en fantastisk bo båt.

Og ja vi har spart og slitt for å kunne kjøpe oss en baltic, og er stolte av den.

Hvorfor skal enkelte klage på balticèn og på andre båtmerker, enn man har selv?

Jeg tror det er sjalusi!!!!!!!!

Det er deilig å kunne eie båten sin selv, og ikke vite at det banken som eier min båt i 20 år til::::::::::::

Hei, og gratulerer med fin bobåt! :flag:

Klart man skal være glad på andres vegne når en går til annskaffelse av en båt man lenge har gått og drømt om.

Her på Baatplassen vil du snart merke at de aller fleste er ganske åpenhjertig når det gjelder uttalelser om egen og andres båter. På godt og vondt....

Medlemmene her besitter mange generasjoners båtkunnskap og vil gjerne dele disse med andre medlemmer. Noe du også vil finne igjen i Erfaringsdatabasen på medlemssidene.

Alle båter har pluss og minussider som kan føres ut i margen. Som f.eks. din båt hvor man må stå godt bøyd for å lette på trykket på toalettet. Ingen proplem hvis man setter seg på do og gjør det man skal. Et av mange eksempler.

Kan remse opp like mange plusser og minuser på min egen Nord West 900.

Tror ikke det skylds den norske folkesykdommen, avendssyken. (sjalusi)

Heller mer til at man i sin iver etter å fortelle ut sin kunnskap kommer i skade til å formulere seg noe feil.

Kunnskapen hos medlemmene, som jeg nevnte tidligere er det store unikum vi har her på BP. Vi er mange og vi har endel kunnskap å øse av.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Slapp av Litt Peiling. Har latt meg provosere en gang. da var det en her på forumet som mente at alle som hadde Baltic var idioter.

ellers så humrer og ler jeg når jeg leser alt det som blir skrevet.

Oppfører meg etter egne øyne eksemplarisk på sjøen. Og koser meg glugg ihjel i en av de beste familiebåtene som er på markedet. Og det er vel med tanke på familien vi handler båt og ikke hva selværklærte verdensmestere måtte mene?

Ha en god og hekkbølgefri vår og forhåpntligvis en sommer som i fjor. :flag:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

ikke alle kjører danskebåt, eller da.

en 62 foter med hele slekta på flybridgen

i 30 knop, lager mere sjø enn noe annet.

Ta det med ro... :smiley: Tror du er litt for redd for at fok skal kjefte på deg på grunn av hekksjøen... Så lenge man kjører etter forholdene, så er ikke hekksjø noe problem. Samme hva slags båt man har. :smiley:

Gratulerer med flott båt. :smiley:

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

ja, vi skal være stolte av den båten vi har. Husk det er mange som legger ned mange timer i båten sin, pussing,lakking osv.

Mens andre leier folk til den jobben.

Det ekke det jeg mener, men når noen spør om råd ang. båtkjøp. Da kan vel folk beherske seg.

Man kjøper jo en båt man ønsker seg.

Hei

Her må jeg ha gått glipp av noe. Synes ikke det er mye hetsing av andres båter her jeg. Og Balticen blir jo stadig dratt frem som et eksempel på en suveren familiebåt, (ikke skjønner jeg hvorfor :lol: ) så dette kan da ikke være noe utbredt problem?

De fleste av oss er vel fornøyde og glade for den båten vi har, selv om den nødvendigvis ikke er førstevalget for en annen. Må være dumt å kjøpe en båt man ikke liker.

Vi liker våres veldig godt ihvertfall! :yesnod:

Vitsen er og være fornøyd med den båten man har og ikke bry seg om hva andre syns. :smiley:

Nettopp!!!

og kansje den båten du eier passer ditt bruk, lommebok og familien. Og andre båteiere har andre behov.... :wink:

Takk og lov for ulikheter og forsjellig smak, og iat ikke alle har lik vår båt!!! Hadde ikke vært verd mange kronene da...

Lykken i livet er å gjøre det man elsker å gjøre, ikke prestisjen man oppnår og summen penger man har i banken.

http://severines.blogspot.com/

D@vven, her begynner frustrasjonsnivået å stige skjønner jeg.

På tide at våren kommer snart.

Ellers synes jeg denne strengen hadde passet NYDELIG i "Krangletråden"! :smash:

Det er MANGE båttyper jeg IKKE liker!

Fordi: Dårlig konstruksjon, høy pris, elendig elektrisk anlegg, for gammelt design, for mye hekkbølger, for stooort forbruk, dårlige sjøegenskaper, pinnebåt, trang i toalettet ++++ :boxing::discuss: :discuss: :boxing: osv.

(Har sikkert glemt en masse momenter her!)

(Innlegget er ment som en oppfordring til en moderator: Flytt strengen til krangletråden!) :lol:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

apropos - hvor er sammenhengen mellom gjeld og hekkbølger ? Koster det ekstra å ikke lage hekkbølger ? Er hekkbølge frie båter dyre ? Hva koster en hekkbølgefri båt nåtildags ? Kan man bestille en Baltic-hekkbølgefriæedition for en merkostnad ? Hvorfor er seilere kronisk mot hekkbølger, mens alle halvplaner fantaster synes hekkbølger er guds gave til omgivelses-plagere ?

Suzuki

No boat needed..

Jeg tror det slik at de med mest gjeld lager størst og oftest hekkbølger. Det med at det er for lavt til å stå å tisse i Balticen er bra. Leger anbefaler menn å sitte nemlig! Da får du tømt blæren skikkelig og unngår diverse plager. Dessuten er det litt av et stunt å stå under fart også da.

Nå er jo alltid min båt best, og det er jo ikke rart. Det er en ganske følesesladet prosess å kjøpe båt. Nesten som å få barn på en måte. Klart vi blir stolte som haner over båtene våre.

Men jeg hørte en klok mann som sa noe slikt som "en båteiers største øyeblikk er når han selger båten". Det stemmer nok ofte det. Det er når båten er solgt vi får høre om ulempene..

Jeg ser meg lei på at enkelte her på dette forum og andre forum klager på andres båter og båtmerker.

Jeg har en scand baltic, jeg er klar over at den lager bra med hekkbølger. Men det er jo en fantastisk bo båt.

Og ja vi har spart og slitt for å kunne kjøpe oss en baltic, og er stolte av den.

Hvorfor skal enkelte klage på balticèn og på andre båtmerker, enn man har selv?

Jeg tror det er sjalusi!!!!!!!!

Det er deilig å kunne eie båten sin selv, og ikke vite at det banken som eier min båt i 20 år til::::::::::::

Det ver heller føreren man klager på :wink:

Men jeg hørte en klok mann som sa noe slikt som "en båteiers største øyeblikk er når han selger båten". Det stemmer nok ofte det. Det er når båten er solgt vi får høre om ulempene..

Vet ikke om han var så klok.

Har stått med tårer i øynene når båtene jeg har solgt, har seilt ut fjorden.

Behovene har forandret seg. Men kjærligheten og minnene fra de solgte båtene lever ennå.

Problemene som man har hatt forskjyver man, men de possitive minnene lever ennå.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

De fleste av oss er vel fornøyde og glade for den båten vi har................

Dette er det største tullet jeg har lest på lenge! Alle her drømmer om større ståhøyde, mykere madrasser, varmere vann, større fart, mindre forbruk, nyere seil, ny gennaker, oppdaterte kart, ny radar, flere køyeplasser, grunnere kjøl, dybere kjøl, bedre anker, nytt tauverk, blankere teak, mindre hekkbølger/større hekkbølger, selvrensende presenning osv.osv.osv.osv.osv. :wink:

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...