Jump to content

Lcd tv tilkoblet pc

Linn Christina

Recommended Posts

Kjøpte meg en ny båt i fjor, i båten er det en 2 år gammel 15 tommer fastmontert lcd tv.

Har brukt Winchart pro plus C-map siden 1999 å oppgradert flere ganger og er kjempefornøyd med det, men siden pc å sol i trynet ikke er en god kombinasjon, koblet jeg pcen til tv skjermen... Men der kommer problemet : :nonod: C- map kartene er for uklare selv om jeg har stillt inn både pc og tven.

Har ikke bruksannvisningen til tven, så jeg vet ikke oppløsningen på den. Er tven for gammel, eller funker ikke denne kombinasjenen?

Redigert av Linn Christina (see edit history)

Hvis du søker på nettet på merke og typebetegnelse på TV-en kan du kanskje finne noe som kan være til hjelp. Du kan også oppgi merke og typebetegnelse her på forumet så kan kanskje noen hjelpe deg.

Problemet kan ligge i at oppløsningen på TV er lavere enn på Pc skjerm. Hvis koblingen er via en kabel med gule phonoplugger i endene tror jeg ikke det er mulig å få oppløsningen bra nok.

Det er nok knyttet til det som Kurt skriver. Hvis du bruker video utgangen på PCen (Gule phono plugger) vil du maks oppnå TV kvalitet, dvs. 720×576 punkter, som er omtrent som gammel VGA, 640x480. Skjermen bør ha en PC inngang, dvs en VGA kontakt.

vga.jpg

Da kan du kjøre høyere oppløsninger. (Selv om du har bilde via phone plugger kan du sette høyere oppløsninger, men det begrenses av at TV std. har maks 720×576 punkter).

vh

BL

Redigert av BjornLie (see edit history)

SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

Hei!

Et veldig godt råd når du holder på med kobling av pc mot tv, er å bruke rett kvalitet på kablene. DVS dra å kjøp eks. Monster kabler på Elkjøp, eller de dyreste kablene du finner hos Clas Ohlson. Når jeg skaffer TVèr til venner ol, er mitt eneste råd, KVALITETS kabler....

Videre sier du at du bruker S-Videokabel, og dette er IKKE en god måte å koble sammen en PC/TV på. Brik heller DVI om du har mulighet for dette. Gr.kortet stiller seg inn uansett, og hvis ikke, gå inn på kortet og velg avanserte inst., deretter tilkobling til TV. Hold deg til 50-60Hz

Skal i båten i morra, og da skal jeg skrive ned nummer og type på tven. Pc en og tv en er tilkoblet via S- video kabel..

Hvis du mener at PC-en er tilkoblet TV-en utev VGA-kabel, men med en S-videokabel fra skjermkortet i PC'en, så kan du bare glemme å få dette bra. Har derimot TV-en en VGA-inngang (den blå pluggen avbildet litt lenger oppe) vil dette normalt funke helt utmerket.

Lotus

Det henger en kabel med VGA plugg ned fra tv en, men jeg har prøvd den flere ganger og får ikke kontakt med pc en... Nå vet jeg ikke om det er en VGA som går inn i tv en..

Hvis det er en VGA plugg inn i tv en, hvordan får jeg signalene til... Dere trenger ikke svare på det hvis d er for komplisert, jeg er inger data freak... Takker for alle svar jeg har fått, og har nok noe å jobbe med nå...

Redigert av Linn Christina (see edit history)
Det henger en kabel med VGA plugg ned fra tv en, men jeg har prøvd den flere ganger og får ikke kontakt med pc en... Nå vet jeg ikke om det er en VGA som går inn i tv en..

Hvis det er en VGA plugg inn i tv en, hvordan får jeg signalene til... Dere trenger ikke svare på det hvis d er for komplisert, jeg er inger data freak... Takker for alle svar jeg har fått, og har nok noe å jobbe med nå...

Du får ikke kontakt med pc-en. Vil det si at du har mørk skjerm eller får du blafring på skjermen? Mulig problem kan være at oppløsningen på signalet fra pc ikke takles av TV og at dette må endres på Pc. Et annet alternativ kan være at en innstilling må endres på TV.

Du kan jo prøve å installere PowerStrip. Dette er et shareware program (try-before-you-buy) med en lisenspris på $29.95, og med dette programmet får du full kontroll over grafikkortet og kan prøve å finne en setting som passer for LCD-TVen din. Hvis ikke du er datakyndig bør du nok få hjelp av en sådan til å bruke dette programmet....

Redigert av Miles Ahead (see edit history)

Båter: Rana 460, Askeladden 585 Explorer, Windy 8000, Windy 32 Scirocco, Windy 37 Grand Mistral, Malö 36, Malö 40 Classic

Hvis det er en VGA plugg inn i tv en, hvordan får jeg signalene til..

Dette burde ikke være noe problem... Når jeg er rundt og sprer "mitt glade budskap," så kobler jeg projektor til laptopen. får å få signal ut til projektore (tv'n i ditt tilfelle) må jeg holde inne (FN) knappen og trykke på (F5). Da sender jeg signal ut via VGA utgangen på pc'n. Jeg har Acer pc, men det er tålig likt på de fleste laptoper.

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

:flag: Jippi... Det var en vga plugg i tv en, og søkte meg på nettet etter Grundig. fikk lastet ned bruksanvisningen og vips så gikk bare alt rett veg. Tv en er like klar som pc skjermen. Nå skal jeg etter oppstart pakke ned pc en og kose meg under fart med 15 tommer kart hengende over hode på meg...

Takker for dei tipsene jeg har fått fra dere, hadde aldri klart det uten.

:cheers:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...