Jump to content

Boat ultimo!


RITS

Recommended Posts

Skal du unngå kalesje, så er jo denne grei:

http://www.cnb.fr/ya-fichec_fr.php?id=36

 

Minner meg om noe jeg så på Discovery Science i går i et program som heter Wind driven episode 5. Der var det en reportasje om to seilbåter designet av en Lucas (tror jeg) - den ene het "Magic carpet" og den andre het "Tiketikan". Det var absolutt det råeste jeg har sett av seilbåt. Ca. 80 fot med enorme seilflater - 4 vinsjer styrte det hele og ble betjent med knapper ved roret. Seilene rullet inn og ut fra bommen/stag selvfølgelig, kjølen kunne hydraulisk legges ut til siden og i full vinkel var det tilsvarende det samme som 60 personer hengende utover rekken... :eek: - og båten kunne greit seiles av en person. Pris ble jo ikke oppgitt, men koster nok noen skjorter (langermede sådanne).

Redigert av vikers (see edit history)

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Hvor knipset jeg denne Nordhavnen ? ( Gunga får ikke lov å gjette )

Nordhavn_hvor.jpg

OK Gunga Din, kom med svaret !!! :flag_sw::flag_da:
Gunga Din har ennå ikke oppklart dette for oss....

 

 

Ok jag gjetter.....................

 

har bare vart inom ett par ganger ...en av de tråkigaste havner...prøver o undgå den,

 

men det minner litt om................. Grenaa

 

kan det vare den havnen?

Redigert av Gunga Din (see edit history)

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...