Jump to content

frekvenser på SSB am usb


Hasta manana

Recommended Posts

Googlet litt her, og fant dette...her er det noen ferkvenser i allefall... men om dette er hva du søker er annen sak

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Norske:

Ingøy - 153 kHz. Sender NRK P1, P2, og P3/NRK Troms som distriktssending.

Svalbard - 1485 KHz. NRK P1/NRK Troms

Vigra - 630 kHz. NRK P1/NRK Møre og Romsdal

Røst - 675. NRK Nordland

 

For andre frekvenser anbefaler jeg en database på PC. Jeg ser at de har fjernet gratisversjonen av ILG som jeg har brukt endel tidligere.

Har den nok lagret lokalt hvis det skal være av interesse.

Et søketips i google kan være "Klingenfuss".

Link to post
Share on other sites

Sikreste før var å lytte utenlandssendingen på 1314khz. Nå er vel imildertid utenlandssendingen saga blott, men frekvensen gir vel p1 i dag?

Har lyttet denne både over atlanteren og sydover både til og i Middelhavet.

Norge-Brazil i 1998 ble lyttet med stor interesse midt i Atlanteren.

Oso

Link to post
Share on other sites

Sikreste før var å lytte utenlandssendingen på 1314khz. Nå er vel imildertid utenlandssendingen saga blott, men frekvensen gir vel p1 i dag?

Har lyttet denne både over atlanteren og sydover både til og i Middelhavet.

Norge-Brazil i 1998 ble lyttet med stor interesse midt i Atlanteren.

Fra 1. juli -06 var det stille fra Kvitsøy på 1314.

Men det er kanskje ting på gang: Northern Star International Broadcasters.

Link to post
Share on other sites

Sikreste før var å lytte utenlandssendingen på 1314khz. Nå er vel imildertid utenlandssendingen saga blott, men frekvensen gir vel p1 i dag?

Har lyttet denne både over atlanteren og sydover både til og i Middelhavet.

Norge-Brazil i 1998 ble lyttet med stor interesse midt i Atlanteren.

Kanskje litt OT dette her, men allikevel...

 

I dette steinrike landet vårt - når innsparingskåtheten i staten stadig nye høyder.

Først la de ned utenlandssendingene på kortbølgen. Nordmenn utenfor Europa mistet NRK radio.

Så la de ned 1314 kHz og nordmenn i Europa mistet NRK radio.

 

Jaja.. vet om internet radio - men det er det ikke alle som har umiddelbar tilgang til..

 

Hva kommer det seg av at ikke lengre har råd til service tilbud som vi hadde for 30-40 år siden ?

Koster det mye å være rik ??!!!

 

Geir :seeya:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...