Jump to content

norstar 290 pris?


nor star 290..

Recommended Posts

Har en bekjent som nettopp solgte sin 290, tror det var 2005 mod. med volvo D4 for 1050`... En veldig fin båt. Ellers snakket jeg med en som driver Statoil på Fianesvingen i Tvedestrand som hadde en han lurte på å selge for 850`... Husker ikke helt, men lurer på om dette var en 2000 modell.. Lå endel av disse til salgs på sensommeren ifjor, så det forundrer meg ikke om noen dukker opp igjen i Mars/April.. Men du må nok opp i rundt 900` for et greit eksemplar.. Vet ikke når de begynte å produsere disse båtene, men det har vel vært endel diskusjon rundt forma til Joda 290, skarpnes 9100 og Nor Star 290...

Lykke til med båtsøk! :sailing:

Link to post
Share on other sites

Har selv hatt denne båten og på jakt etter en nyere. Har derfor fulgt med på prisene gjennom flere år. Her har du en oversikt over gjennomsnittlig pris siste året for ulike årsmodeller.

 

Tallene baserer seg på de jeg har registert til salgs, og er en blanding av prisforlangende og reel salgspris (på de jeg fikk oppgitt det på). Med andre ord er det grunn til å anta at reel salgspris er enda noe lavere. Det må understrekes at prisen på enkelte årmodeller er basert på få båter:

 

2000: 761.000

2001: 804.000

2002: 854.000

2003: 948.000

2004: 1.025.000

2005: 1.045.000

2006: 1.150.000

 

Ellers er 290`en et gammelt skrog som først var en Fjord Monaco 290, så en Polar 290. Både Joda 290, Marex 290 og Skarpnes 290 ligner ganske mye, men er andre skrog.

Link to post
Share on other sites

:wink:

Har en bekjent som nettopp solgte sin 290, tror det var 2005 mod. med volvo D4 for 1050`... En veldig fin båt. Ellers snakket jeg med en som driver Statoil på Fianesvingen i Tvedestrand som hadde en han lurte på å selge for 850`... Husker ikke helt, men lurer på om dette var en 2000 modell.. Lå endel av disse til salgs på sensommeren ifjor, så det forundrer meg ikke om noen dukker opp igjen i Mars/April.. Men du må nok opp i rundt 900` for et greit eksemplar.. Vet ikke når de begynte å produsere disse båtene, men det har vel vært endel diskusjon rundt forma til Joda 290, skarpnes 9100 og Nor Star 290...

Lykke til med båtsøk! :sailing:

 

Det må være den som lå i Brevik som han skulle ha 1.090.000,-. Jeg bød han 1025.000,-. Det gikk en akkurat samme båt i august for 1.010.000 (den hadde også noe mer utstyr) og i oktober gikk en 2004 mod. med samme motor for 980.000,-. 1.050.000,- er greit nok, men ikke noe kupp akkurat

 

Det stemmer at det lå en 3-4 stk til salg i høst. De fleste av disse er nok solgt. Men jeg vet om iallefall to nye 2004 mod. som kommer for salg utover våren :wink:. Men vet noen om noen flere som skal selge 2005 eller 2004 mod. sender de meg selvsagt en IM :yesnod:

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
Har akkurat kjøpt en Norstar 290 2001 modell for 860'. Har jeg blitt lurt?

 

Kommer an på mye; vedlikehold, motor, timer, utstyrsnivå osv. osv. Men generelt sett høres prisen litt i overkant ut.

 

Er dette samme båten som Biam produserte på slutten av 80 til et stykke ut i 90 `?

Mener det er samme forma, ja, men at Fjord og senere Fjord endret en del på innerlineren og satt på badeplattform og gjennomgang fra cocpit til badeplattform.

Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...

Ligger en flott, nærmest ubrukt 2010 modell Nor Star 290 til salgs på finn.no. Virkelig riktig pris er det også.

 

 

Ikke tilfeldigvis din vel? :rolleyes:

 

Jeg tenkte samme tanken, særlig siden den samme "annonsen" ligger i en annen tråd også.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...