Jump to content

Seilbåter av Luca Basani - rimelig high tech!


vikers

Recommended Posts

Har flere kvelder nå sett disse på Discovery science, og endelig fant jeg frem til nettsidene. Vannvittige båter, ikke de fineste men fyttigrisen.. :lol:

 

http://www.wallyyachts.net

 

Klikk på "Sail" og deretter på de forskjellige båter i høyre side...

 

Hva de koster aner jeg ikke, og ikke vil jeg vite heller tror jeg.... :eek:

Redigert av vikers (see edit history)

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Ikke sant...på min også.

Alle seilbåtene har 4 vinsjer og de opereres med knapper fra rorplassen. Seilene går opp, og ned med knapper på samme sted. Båtene seiles greit av 1 person!!! :lol:

I regatta så bruker de 2... :lol:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Heftig! Seile en 80-foter alene!

Jeg likte spesielt navnet "Dangerous but fun"...

Mener jeg så denne i havna i Monaco. Det kan jo kanskje bety at eieren ikke har betalt spesielt mye moms og HK-avgift på denne, noe som sikkert ville vært et ikke-ubetydelig beløp.

:rolleyes:

 

For alle oss andre er kanskje en mini-wannabe-wally fra designeren Luca Brenta kanskje et alternativ hvis man skulle ha penger til overs:

http://brenta38.com/

Redigert av ulysses (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...

Uansett om man liker designet til Wally eller ikke, så har Luca Basani blitt en inspirasjonskilde for andre båtbyggere og endelig blir det renere på dekk også for oss som aldri vil få råd til eller ønsker en så stor båt som Wally.

Sitat fra Oluf Jørgensen (dansk båtbygger):

"Grunden til at tovværket er gemt væk på Wally’er er primært af sikkerhedshensyn, for hvis et tovværk springer rammer det ikke besætningen,”

Sjekk Luffe 4004 -alle fall, tyskerskjøtet for storseilet og rullefokklina er trukket under dekk i syrefaste rør bak til cockpit. Skjøtet til den selvslående fokka går rett opp i masten og så skjult tilbake til cockpit. Borte er snubletrådene :smiley:

Redigert av Stillheden (see edit history)

Heller lite, men lekkert laget

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...