Jump to content

Mercruiser/OMC motorblokk


HomerSimpson

Recommended Posts

Er det noen her på forumet som vet om motorblokka til en Mecruiser 3,0 liter er samme blokk som OMC 2,5 liter. De ser jo helt like ut utvendig. Er det forskjellig borring på disse motorene eller er det så enkelt at det bare er forskjellig slaglengde??

 

Min Mercruiser 140 HK fra 1989 hadde vann i olja, og det viser seg at det er sprekk i to sylindre. :headbang: Trenger derfor en ny motorblokk. Har muligens funnet en motorblokk fra en 2,5 liter OMC. :confused:

 

Er det noen som vet om en motorblokk til Mercruiser 140hk så si i fra. :cheers:

 

Det bør vel ikke være noe problem å få tak i en motorblokk fra utlandet. I og med at dette er en norsk motor og jeg bytter en defekt motorblokk. Bør vel kanskje gi beskjed om at jeg får nytt motornummer til Redningsselskapet i så fall.

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

Ny Flem.jpg

Link to post
Share on other sites

Jeg håper å finne en norsk motorblokk. Dersom jeg mariniserer en bilmotor er det vel noe om at jeg må beholde båten en viss tid før den kan selges. Har et par 2,5 OMC motorer på hånden, men det er ingen som kan si meg sikkert om det er samme borring på Mercruiser 3,0 og OMC 2,5. Vet at diameter på cylinderene på Mercruiseren er 4 tommer.

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

Ny Flem.jpg

Link to post
Share on other sites

Jeg var i bortimot samme situasjon som deg for to år siden. Jeg fant ut at de blokkene som var å få, var bortimot like dårlig som den jeg hadde.

Jeg kjøpte ny hos usaonline.se

Du får ny 3.0l erstatningsmotor fra Barr marine for ca kr 30 000 ink norsk mva og fortolling. Jeg solgte båten etter et halvt år. Sjekket med Toll og avgift før salg. Fikk beskjed om at så lenge jeg ikke drev foretningsmessig med kjøp og salg, var det ingen krav om hvor lenge jeg måtte eie motor/båt før jeg solgte.

 

Dette blir selvfølgelig synsing, men koster du på ferskvannskjøling på nymotoren, vil hele stasen komme på under 40 000, og det tror jeg du vil få igjen som verdiøkning på båten din, kontra det å sette inn en brukt blokk.

Husk bare å kjøpe ferskvannskjølingen i egen leveranse, ellers får du problemer med fortolling og HK avgiften. :crazy:

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...