Alvito Svart 13.Februar.2007 Del på Facebook Svart 13.Februar.2007 (redigert) Til moderator: Kanskje dere kan organisere bildene som måtte samle seg opp i denne tråden etter fylke, rute eller lignende.. Det mest fancy hadde vært et kart der en kunne klikke på noen objekt i kartet og få opp bildene... Her er Seglsteinen fyr i Krakhellesund nord for Sognefjorden N61.09.35 E05.01.08 Redigert 13.Februar.2007 av Alvito (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 14.Februar.2007 Del på Facebook Svart 14.Februar.2007 Jeg liker å se på uthavn-bildene, og kunne ønske meg som Alvito sier, en organisering av bildene. Jeg har bladd endel i Havneforumet, og et oversiktskart i tillegg hadde vært helt konge. Tenkte også, for en stund siden, at en wiki kunne vært løsningen på dette. Bruker wiki aktivt på jobben min, og den er glimrende til å samle informasjon i. Jeg tror en wiki vil være et solid tillegg til Båtplassen. Uansett; jeg synes mannskapet på Båtplassen gjør en fantastisk jobb, og det er ikke rart passasjerer (og blindpassasjerer) blir avhengige Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
skibsplast ohoi Svart 14.Februar.2007 Del på Facebook Svart 14.Februar.2007 Støtter forslaget om å organisere bildene på en eller annen måte. Vet ikke om det kan løses rent teknisk, men syns forslaget om at vi kunne legge inn bilder etter kart er genialt. I tilegg til den obligatoriske kartseilasen kan vi se på aktuelle og viktige landemerker her på Båtplassen. Tror det kunne være med å stilne den abstinensen mange av oss har nå på vinteren Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Alvito Svart 14.Februar.2007 Del på Facebook Svart 14.Februar.2007 (redigert) Hvis en skal forfølge denne ideen litt videre, hva med å høre med Kystverket om vi kan få "låne" de digitale sjøkartene de har på sin side og linke med spot de bildene som blir lagt inn. Ser en litt over perspektiv så vil etterhvert en del ha tilgang til internett i båten (sikkert en drøss som allerede har det ) og da kan et slikt arkiv bli et godt tilleggshjelpemiddel, en form for utvidet "Den norske Los". Dette kunne ha vært et stort og morsomt sommerprosjekt for båtplassens medlemmer i 2007 der motivasjon og innsatsmetoden raskt ville gi gode resultater. Vi har jo i dag et brukbart havneforum som har tålig bra dekning i deler av landet. Dette ville kunne implimenteres i et kartsystem der både havnene og landemerkene er avmerket. Her det jo bare fantasien som igjen setter begrensningene. Det viktige er nok å bygge strukturen enkel og skalerbar. Det er jeg sikker på blir ivaretatt på aller beste måte av offiserene på båtplassen. Et forslag for å uniformere informasjonen er at det bygges et "form" slik at nødvendig informasjon blir husket på. Hva som er nødvendig i et slikt "form" kan sikkert debatteres i en egen tråd. Hvis materiellet ligger der i behørlig grad så er veien kort til trykt media (les. inntektskilde til Batplassen) Bidraget den enkelte gjør vil da bli honorert behørlig med heder og ære ved at tekst og bildet's eier står under bildet . Det er forskjell på trykt media og internett vedr. bilder etc. så hvis noe slikt skulle bli på tale noen gang så tilgjengeligheten på høyoppløselige bilder være et must. Redigert 14.Februar.2007 av Alvito (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 14.Februar.2007 Del på Facebook Svart 14.Februar.2007 Her det jo bare fantasien som igjen setter begrensningene. Og opphavsretten til de flotte fotografiske billeder... Hvis materiellet ligger der i behørlig grad så er veien kort til trykt media (les. inntektskilde til Batplassen) Bidraget den enkelte gjør vil da bli honorert behørlig med heder og ære ved at tekst og bildet's eier står under bildet Ingen dum ide. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
JoK Svart 15.Februar.2007 Del på Facebook Svart 15.Februar.2007 Her er et landemerke som sikkert flere enn jeg har speidet lenge etter -- "Gamla" på Stadt . Sitér dette innlegget Link to post
TF Svart 15.Februar.2007 Del på Facebook Svart 15.Februar.2007 Siden vi er ved Stad, her er Buholmen fra nord. Jeg går nordover på innsiden. Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 15.Februar.2007 Del på Facebook Svart 15.Februar.2007 Lille Torungen utenfor Arendal en av de dagene en drømmer om..... samme et par dager før Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 15.Februar.2007 Del på Facebook Svart 15.Februar.2007 Jeg tror en wiki vil være et solid tillegg til Båtplassen.Personlig har jeg så godt som ingen erfaring med Wiki, men jeg ser at dette kan være intr, både ift havneforumet og muligens Erfaringsdatabasen.Det eksisterer noen løsninger i dag, f.eks. Ipb Wiki og Ineo. Sitér dette innlegget Link to post
Trond C Svart 16.Februar.2007 Del på Facebook Svart 16.Februar.2007 Et fjell / en øy med karakteristisk form utenfor ca. utenfor Askvoll i ytre Sunnfjord - innenfor Bulandet. Alden - en litt disig dag Sitér dette innlegget Link to post
o-hjelen Svart 17.Februar.2007 Del på Facebook Svart 17.Februar.2007 (redigert) Svenner fyr (ved larvik) Redigert 17.Februar.2007 av o-hjelen (see edit history) Sitér dette innlegget 77mod HANSVIK 14FOT 82mod Hortensnekka HB 620 83mod SUMMER FAMILY 27 FORD 2715 86mod PRINCESS DS 30 VOLVO PENTA 41 Link to post
Douro Svart 17.Februar.2007 Del på Facebook Svart 17.Februar.2007 Songvaar fyr, Søgne, Vest-Agder Sitér dette innlegget Link to post
Douro Svart 17.Februar.2007 Del på Facebook Svart 17.Februar.2007 Homborsund Fyr, Grimstad, Aust-Agder Sitér dette innlegget Link to post
Douro Svart 17.Februar.2007 Del på Facebook Svart 17.Februar.2007 Ryvingen Fyr, Mandal, Vest-Agder Sitér dette innlegget Link to post
emilskj Svart 17.Februar.2007 Del på Facebook Svart 17.Februar.2007 Gjæslingan fyr - Haraldsøykråka Sjøkart nr 48, FI W 10s Mvh Emil Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
Zach Svart 17.Februar.2007 Del på Facebook Svart 17.Februar.2007 Torghatten sørsiden, hullet "mangler" pga. feil vinkel Sitér dette innlegget Link to post
Al-Tec Svart 18.Februar.2007 Del på Facebook Svart 18.Februar.2007 Strømtangen i Østfold, ikke alltid så idyllisk her! Strømtangen litt nærmere. Sitér dette innlegget AL-TEC al-tec.no Link to post
GeirFrode Svart 18.Februar.2007 Del på Facebook Svart 18.Februar.2007 Lyngør fyr, sett fra indre leia, mot øst Svenner fyr (igjen) sett fra syd Homborsund fyr, (igjen) Tvillingvardene på Helgøya ved Olavsundet Vinga utenfor Gøteborg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.