Jump to content

Bilder av kjente landemerker langs kysten


bliss X

Recommended Posts

Til moderator: Kanskje dere kan organisere bildene som måtte samle seg opp i denne tråden etter fylke, rute eller lignende..

 

Det mest fancy hadde vært et kart der en kunne klikke på noen objekt i kartet og få opp bildene... :smiley:

 

 

Her er Seglsteinen fyr i Krakhellesund nord for Sognefjorden N61.09.35 E05.01.08

UnSEGLSTEINEN.jpg

Redigert av Alvito (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg liker å se på uthavn-bildene, og kunne ønske meg som Alvito sier, en organisering av bildene. Jeg har bladd endel i Havneforumet, og et oversiktskart i tillegg hadde vært helt konge. Tenkte også, for en stund siden, at en wiki kunne vært løsningen på dette. Bruker wiki aktivt på jobben min, og den er glimrende til å samle informasjon i. Jeg tror en wiki vil være et solid tillegg til Båtplassen.

 

Uansett; jeg synes mannskapet på Båtplassen gjør en fantastisk jobb, og det er ikke rart passasjerer (og blindpassasjerer) blir avhengige :cheers:

 

:sailing:

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

 

explaining.gif

Link to post
Share on other sites

Støtter forslaget om å organisere bildene på en eller annen måte.

Vet ikke om det kan løses rent teknisk, men syns forslaget om at vi kunne legge inn bilder etter kart er genialt.

I tilegg til den obligatoriske kartseilasen kan vi se på aktuelle og viktige landemerker her på Båtplassen.

 

Tror det kunne være med å stilne den abstinensen mange av oss har nå på vinteren :sailing:

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

Hvis en skal forfølge denne ideen litt videre, hva med å høre med Kystverket om vi kan få "låne" de digitale sjøkartene de har på sin side og linke med spot de bildene som blir lagt inn. Ser en litt over perspektiv så vil etterhvert en del ha tilgang til internett i båten (sikkert en drøss som allerede har det :smiley: ) og da kan et slikt arkiv bli et godt tilleggshjelpemiddel, en form for utvidet "Den norske Los".

 

Dette kunne ha vært et stort og morsomt sommerprosjekt for båtplassens medlemmer i 2007 der motivasjon og innsatsmetoden raskt ville gi gode resultater. Vi har jo i dag et brukbart havneforum som har tålig bra dekning i deler av landet. Dette ville kunne implimenteres i et kartsystem der både havnene og landemerkene er avmerket.

 

Her det jo bare fantasien som igjen setter begrensningene. Det viktige er nok å bygge strukturen enkel og skalerbar. Det er jeg sikker på blir ivaretatt på aller beste måte av offiserene på båtplassen. Et forslag for å uniformere informasjonen er at det bygges et "form" slik at nødvendig informasjon blir husket på. Hva som er nødvendig i et slikt "form" kan sikkert debatteres i en egen tråd.

 

Hvis materiellet ligger der i behørlig grad så er veien kort til trykt media (les. inntektskilde til Batplassen) Bidraget den enkelte gjør vil da bli honorert behørlig med heder og ære ved at tekst og bildet's eier står under bildet :smiley: . Det er forskjell på trykt media og internett vedr. bilder etc. så hvis noe slikt skulle bli på tale noen gang så tilgjengeligheten på høyoppløselige bilder være et must.

Redigert av Alvito (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Her det jo bare fantasien som igjen setter begrensningene.

 

Og opphavsretten til de flotte fotografiske billeder... :smiley:

 

Hvis materiellet ligger der i behørlig grad så er veien kort til trykt media (les. inntektskilde til Batplassen) Bidraget den enkelte gjør vil da bli honorert behørlig med heder og ære ved at tekst og bildet's eier står under bildet

 

Ingen dum ide.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...