Jump to content

EGE seilbåter, prisbomber fra Tyrkia


Sebaldus

Recommended Posts

Importøren av Etap som vi finner på synkefri.no har nå startet opp med EGE seilbåter fra Tyrkia.

 

Minste 30 foteren er visstnok 100 000 billigere enn Bavaria 30 og de skal også ha en 26 foter på programmet.

 

For oss som liker å styre inne i varmen er en 30 fots dekkshusbåt med mulighet for innvendig styring heller ikke dumt til en pris av 850k levert Norge.

 

Synes også det er spennende at de har en snekke som også kan levers med rigg som man får for 590 000. Båten virker litt lik Hallberg Rassy 94 Kutter ogs koster altså det samme som en slik bare at den er 25 år nyere.

 

Mer info:

http://synkefri.no/ege/Ege_Normad_presentasjon

og

Priser

 

Synspunkter på disse båtene? Noen som har sett dem og kan si noe om kvaliteten?

Link to post
Share on other sites

Synes dette ser spennende ut, i allefalll DS40.... Håper bare ikke den er like trang innvendig som de Skandinaviske DS båtene jeg har kikket inn i... Tror dette kan bli et spennende alternativ til de andre merkene vi har i Norge

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Minnet dessverre om Bavaria... :nonod:

 

Hmm...høres jo bra ut det da...hvor så du på disse? Finner lite på nettet ser du.

 

Den 30 foteren med DS virket veldig fristende synes jeg. Merket meg dog at dekket var i sandwich med marine plywood som distansemateriale og teakdekk oppå det igjen festet md syrefaste skruer. Det gjorde meg litt småskeptisk. Nesten som gammel, svensk kvalitetsmetode det der.

Link to post
Share on other sites

Nåja, ikke bare gammel svensk mote.. en del av dagens DS båter fra Sverige har sågar sandwich under vannlinjen med balsa som kjerne materiale... :eek:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg er ivrig båtmesse-gjenger, og disse båtene vrimler det av på kontinentet. Bilder tok jeg på Hanseboot messen, hvor Nordship 35 lå rett ved siden av. ( Nordship er jo en lekkerbisk innvendig, men alt for gammel utvendig )

 

Ege blir for mye tuppervare for min smak.

Skal vi få utryddet regnskogen engang for alle, så bør det bli mer teak i båtene fremover.....

Link to post
Share on other sites

Jeg vet ikke Lano2, men det sto så at lese i testen mellom to skandinaviske 35 fots DS båter her for et halvt år siden eller så...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg vet ikke Lano2, men det sto så at lese i testen mellom to skandinaviske 35 fots DS båter her for et halvt år siden eller så...

 

 

Skjønner ikke hva du mener ?

Det var en test i seilmagasinet og seilas på Nauticat 385 og Regina af Vindö 35 for en tid tilbake, men

de nevner ingeting om balsa under vannlinjen. :confused:

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke peiling jeg... kikker ikke så mye på DS båter ennå.. Var ombord i Nauticat i høst, men den var så trang at jeg var ut igjen.. Mne jeg vet Nordship har en flott DS båt, med badstu.... Denne kunne jeg tenke meg når tiden er inne..

 

Jeg har blitt enig med kona at når potensen svikter så skal vi kikke etter DS båter, og evntuelt vurdere å starte med å spille golf.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Potens ? :confused:

Du finner ordet i fremmedordboken...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...