Jump to content

Finn din gamle motor.


At-le

Recommended Posts

Hei.

 

Nå har ikke jeg grønn type motor, men jeg snublet over denne grønne i Bøfjorden på Nordmøre nedi

strandsteinene for et par år siden. Og som forstørrelsen fra der pilen peker, er det en Volvo.

Men hvilken type? Og det kan godt hende at det egentlig er en bilmotor.

 

volvo1.jpg

 

volvo2.jpg

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

To av disse ombord.... 25 år gamle..

 

Detroit_1.jpg

 

Detroit 6/71 TA, Rekke sekser, 6.9L, 2-takt, og 330HK ved 2300 RPM og 1490 Kg hver (med girkasse).

45 grader liggende og speilvendt med alle inspeksjons og service deler sentralt.

Redigert av Divemaster (see edit history)

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Bortsett fra bussmotoren så dette ganske nytt ut. Mine to Perkins 6.354 HTM er 36 år gamle. Bilde har jeg ikke fått lagt inn. I tillegg har jeg en tilsvarende liggende på lager. Den sitter fast, men det er endel interssante utvendige deler på den. Motoren har løse sylinderforinger, så da kan det jo være at en del andre ting er interessant også.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Bortsett fra bussmotoren så dette ganske nytt ut. Mine to Perkins 6.354 HTM er 36 år gamle. Bilde har jeg ikke fått lagt inn. I tillegg har jeg en tilsvarende liggende på lager. Den sitter fast, men det er endel interssante utvendige deler på den. Motoren har løse sylinderforinger, så da kan det jo være at en del andre ting er interessant også.

 

Hei.

Din motor er gammel 36 år eldste i baatplassen-medlemmer forløpig. :yesnod: Håper du kan skaffet bilder av motor.!!

Synes det er ok nyere motor her tråden også .Alle forskjelliger merke typer motor.

At-le :wink:

Link to post
Share on other sites

Her er godklumpen min:

IMG_2582-web.jpg

Det er ein Sabb 2G fra -63. Den dunker og slår som om den aldri har gjort noe annet, noe den sikkert ikkje har gjort heller... Og den kommer vel til å dunke å slå minst like lenge som den allerede har gjort :yesnod: Den går i alle fall heilt fint med litt vann i luftinntaket, noe eg erfarte da eg måtte fylle på kjølevann i litt sjø ein gang da motoren kokte grunnet defekt termostat... Trur ikkje ein "moderne" motor klarer det samme :wink:

Troll 20

Kommedal 27
Coronet 26 Family

Link to post
Share on other sites

Har en VP TD 70 A mod , tja si det du (gått 1.600 timer ). Men noen som veit mange HK den er på ? Har turbo og intercooler og i båtkortet står det 170 HK , uten at jeg veit .Jeg har ikke noe stor tu på at det bare er 170 HK , spiller ikke stor rolle . Båten går ikkeno forttere enyway , men vært morro å vist om noen veit ?

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...