Sjøga Startet 14.Februar.2007 Del på Facebook Startet 14.Februar.2007 Hallo! Er det noen som har kjørt en slik motor i menge hundre timer? Lurer på om dette er en god motor eller ikke? Og hva er eventuelt din marsfart (Omdreininger). Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Windy37GM Svart 14.Februar.2007 Del på Facebook Svart 14.Februar.2007 hadde ikke den motoren noe turbotrøbbel? Mener å huske at en del har byttet turbo på garanti på de der.. Joda310 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post Share on other sites More sharing options...
kristian Svart 14.Februar.2007 Del på Facebook Svart 14.Februar.2007 Har hatt en slik i noen år, byttet turbo en gang på garanti, men tror ikke det er vanlig med problemer der nei. Til å være en liten diesel er den sterk, jeg marsjer på 3800rpm, med topp turtall på 4300 på min Nidelv 610. Skulle kunne gå til 4400, men min klarte det bare i begynnelsen. Går svært billig, men litt dyr service på merkeverksted ca 5500-6000,- Kjørte vel ca 250 timer med den. Så det kommer litt an på hvilken båt den skal stå i, er den tung? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
stsorb Svart 14.Februar.2007 Del på Facebook Svart 14.Februar.2007 Kjøpte en daycruiser med en slik motor for et par år siden.. Den var gått 320 timer da jeg overtok den, og etter andre tur "blåste" hele motoren.. Det var en veldig !uggen" følelse.... Hentet båten fra service hos merkeverksted, oljen var varm, men den ville ikke over 2000 omdreininger... Trodde først speedvajer var hoppet av, så jeg stoppet motoren, åpnet til motorrommet, og alt så bra ut. Da jeg startet motoren igjen steg turtallet til topps!!!!! Jeg prøvde å kutte dieselen, men fikk ikke stoppet motoren.. Tenkte da å hoppe da det føltes som om båten skulle "ta av", men etter en liten stund (føltes som en evighet) sa det PUFF, og turtallet sank.. Båten var røykbelagt, og motorrum var helt svart..... Det kom straks båter til som hjalp meg til land, og båten ble etter en stund tauet tilbake til verkstedet. Der tok de ut motoren, og etter mye om og men fikk jeg en ny motor på garantien.. Da den nye motoren var satt i og prøvekjørt av forhandler (jeg var jo sjokkskadet :-), så fikk jeg båten tilbake... På nesten samme sted som sist ville motoren kun gi 2000 omdreininger, og jeg fikk en ny "uggen" følelse... Turde da ikke å slå av motoren, men fikk tuffet meg tilbake til forhandler... Der ble båten liggende i 6 uker hvor de byttet ut det meste av deler før motoren endelig fungerte igjen.... Hele sesongen ble ødelagt, og jeg har som du sikkert forstår veldig liten tillit til disse motorene..... Men det skal også sies at min far hadde en likedan som gikk som en klokke...... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.