Jump to content

Havnefogden i Mandal gir seg.


Indiana II

Recommended Posts

mini-logo2.gif

Synes at det er fryktelig dumt at denne saken har fått denne vinklingen og utfallet.Hadde håpet og trodd at de "skyldige" ville ta sin del av ansvaret og ikke lagt dette ut på feil person. Synes det er dumt at de mister den beste mann for denne jobben. Er selv fritidsbåt bruker men vet at det du har lagt ned av arbeid og energi har betydd mye for oss og lystbåter i regionen. Lykke til videre.

 

Du har min fulle støtte videre i din neste jobb. Lindesnes avis

Link to post
Share on other sites

Har dette noe å gjøre med bråket rundt video overvåkning å gjøre?

Ja ..... Det var med dette hele bråket rundt havnefogden og havnestyret begynnte. Uenighet og legge skylden på feil personer. Et vedtak som ble godkjent av havnestyret men som senere viste seg at ingen hadde sagt ja eller godkjent dette med video-overvåkning av båtplassene. Dermed ble det letteste og legge skylden på en person. Dette er et veldig dårlig eksempel på byråkrater og deres måte og arbeide på. Nok en gang en stor tabbe fra Mandal's "folkevalgte".

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...
Dermed ble det letteste og legge skylden på en person. Dette er et veldig dårlig eksempel på byråkrater og deres måte og arbeide på. Nok en gang en stor tabbe fra Mandal's "folkevalgte".

Mener du dette i fullt alvor? Slik jeg leser avisartiklene, burde nesten havnesjefen bures inne med det samme. Svindel er det ordet som dukker opp i hodet mitt. Hvem er det som inngår en personlig avtale med en konsulet, betaler ham den nette sum av 2400 kroner timen og appåtil bruker sinnsykt mye mer penger enn avtalt?

 

Noen burde granske hva konsulenten har produsert for disse timene.

Kommunestyret burde, og vil garantert følge kontrollutvalgets anbefaling.

Dette her går bare ikke an, men man kan vel bare 4-doble leien på kommunale båtplasser for å ta inn det tapte? :sad:

Link to post
Share on other sites

Saker som dette har flere sider. Det som er helt klart er at utgiftene til disse prosjektene er blitt langt høyere enn kommunestyret var forespeilet. Når saken så eksploderer, må hver mann dekke sin egen rygg. -- Gå massivt ut, hevd hva som helst; bare prøv å få søkelyset kastet på noen andre enn deg selv. :wink: - Å hevde uenighet om innholdet imøtereferater --- taktisk, men er det smart? - Burde ikke dette vært påpekt da referatet forelå? - I stedet for nå?

 

Saken er helt klart stygg, og for både Havnefogden og kommunen sin del håper jeg saken kommer for domstolene. Jeg har dessverre ingen tillit til såkalte granskningsutvalg sammensatt med gitte mandater i en sak. I tillegg er pressen flink til å vinkle saken fra et mest mulig sensasjonspreget ståsted. Jeg minner her om en viss sak inkluderende en marineoffiser.

 

Skal man delta i et styre, uansett om det er borettslag, stiftelse eller regulær forretningsdrift - bør man jammen være sitt ansvar bevisst. Og akkurat dét syns jeg (slik jeg leser saken i fra artiklene linket her) ikke har vært utøvet av havnestyret her.

 

- Måtte sannheten komme for en dag...... :rolleyes:

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Ja det var jo slik konsulenten sa:

 

har du tulka med det

 

Vet noen om det

 

stakkars deg.

--------------------------

Vet de ikke om det

 

kan du skylle på andre

 

saken løst. & alt bare vel.

 

:smash:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...