880 Startet 16.Februar.2007 Del på Facebook Startet 16.Februar.2007 Da gamle Fjorden er solgt og det begynner å krible, allerede før båten ble avlevert er søket etter ny båt igang. Jeg ser på mye rart og fant denne siden for et par dager siden. Er det noen som kjenner til dette merket/båten. :confused: Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
vikers Svart 16.Februar.2007 Del på Facebook Svart 16.Februar.2007 Kjenner ikke til den, men fyttirakkern hvor fin den var! Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
880 Svart 16.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Februar.2007 Kjenner ikke til den, men fyttirakkern hvor fin den var! Det er mitt syn også. Syntes at "alt" stemmer..... Har nettop snakket med en kamerat som hvet hvem som eier denne båten som er avbildet. Impotert fra sydligere strøk. Han er visstnok kjempefornøyd med skuten, menn hadde visstnok noen ting å rette på før han ble fornøyd... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
vikers Svart 16.Februar.2007 Del på Facebook Svart 16.Februar.2007 Her en annonse på båten, med litt bedre bilder: http://www.tinde.no/au/boat.tas?Ref=407095...mg&_picid=0 Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Trophy Svart 17.Februar.2007 Del på Facebook Svart 17.Februar.2007 Du finner flere Nautica båter på www.autodb.no 1.333000,- for den du digger Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Skipper Worse Svart 17.Februar.2007 Del på Facebook Svart 17.Februar.2007 Flott båt! Mye som er "riktig" her. I den størrelsen og til den prisen er den jo helt prima. Men du skal ikke langt opp før du får en SUN 33 med 2X300 Merc ... bare nevner det ... ligger en god en på finn. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Tallisman Svart 17.Februar.2007 Del på Facebook Svart 17.Februar.2007 Hekkans Agregatet trekker denne båten langt ned Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 17.Februar.2007 Del på Facebook Svart 17.Februar.2007 Hekkans Agregatet trekker denne båten langt ned Hvorfor det Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Astor Svart 17.Februar.2007 Del på Facebook Svart 17.Februar.2007 (redigert) Enig med deg. Hekkagregat frister definnitift ikke. fast propell med flyndre under bør det helst være. For mye styr med agregat. Det positive med agregat er mer plass ombord. Redigert 17.Februar.2007 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
kurth Svart 17.Februar.2007 Del på Facebook Svart 17.Februar.2007 Båter ser veldig fin ut og til en veldig bra pris. Likevel ville jeg ikke kjøpe en slik båt, fordi den er helt ny og ukjent her i landet. Hvis vi nå får en nedgang i nybåtsalget er det ofte de nyetablerte som forsvinner først.. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 17.Februar.2007 Del på Facebook Svart 17.Februar.2007 Enig! Kjøp et kjent og anerkjent merke hvis du ikke har tenkt å ha båten resten av livet. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 18.Februar.2007 Del på Facebook Svart 18.Februar.2007 Det positive med agregat er mer plass ombord. og bedre utnyttelse av hestene Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Bitteliten Svart 18.Februar.2007 Del på Facebook Svart 18.Februar.2007 For mye styr med agregat. Hvilket styr tenker du på da? Sitér dette innlegget Link to post
Tallisman Svart 18.Februar.2007 Del på Facebook Svart 18.Februar.2007 Hvilket styr det er med agregat finner du fort ut etter att du har fått en båt med agregat Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 18.Februar.2007 Del på Facebook Svart 18.Februar.2007 Hvilket styr det er med agregat finner du fort ut etter att du har fått en båt med agregat Kaller du dette et argument Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
hekta på båt Svart 18.Februar.2007 Del på Facebook Svart 18.Februar.2007 jeg har hatt både fast aksel og agregat og jeg tror at de som sier at det er mye styr med agregat, er de som ikke har hatt det så det var et dårligt argument Sitér dette innlegget Link to post
Miranda Svart 18.Februar.2007 Del på Facebook Svart 18.Februar.2007 jeg har hatt både fast aksel og agregatog jeg tror at de som sier at det er mye styr med agregat, er de som ikke har hatt det så det var et dårligt argument Jeg har også hatt begge deler, og sverger til aksling. Var uheldig med kjøpet, og når jeg skulle skifte belger og olje på drevet oppdaget jeg at lager og tetninger på mellomakslingen var gått til H*****te. Det medførte at jeg måtte ut med hele motoren for å få fikset dette. Da dette er noe jeg ikke hadde erfaring med måtte jeg ha folk til å ta drevet for meg. Fikset båten og solgte den mens den var 100% i orden, og kjøpte ny med aksling. Min konklusjon er, har du begrep på drev er det sikkert helt ok, men det passer ikke for meg. Sitér dette innlegget Opinion is like an ass, everybody have one</FONT> Link to post
olpi Svart 18.Februar.2007 Del på Facebook Svart 18.Februar.2007 (redigert) Når det gjelder mer styr med drev enn aksel så stemmer jo det. Ligger man vinterlagert ute så skal drevet av. Det kreves av forsikringen etter det jeg har fått vite. Så skal man skifte belg(er). På en aksel er det null jobb. Ingenting trengs å gjøres. Redigert 18.Februar.2007 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tallisman Svart 18.Februar.2007 Del på Facebook Svart 18.Februar.2007 Mye styr med forsikringen også da det er betydlig dyrere og forsikre en båt med drev enn en båt med fast aksling Sitér dette innlegget Link to post
Haakon Svart 18.Februar.2007 Del på Facebook Svart 18.Februar.2007 Hvilket styr det er med agregat finner du fort ut etter att du har fått en båt med agregat Har hatt båt med aksling og drev, på båten med aksling hadde eg totalhavari på gearkasse, men ingen problemer med båt med drev Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 18.Februar.2007 Del på Facebook Svart 18.Februar.2007 Har hatt båt med aksling og drev, på båten med aksling hadde eg totalhavari på gearkasse, men ingen problemer med båt med drev Det fins alltid untak fra regelen Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 20.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 (redigert) Har ingen erfaring med drev, ser de fordelene og ulempene dette har. Det tekniske er ikke noe problem selv om jeg må lære ny teknologi å kjenne. Forsikringen er en annen sak. Fikk tilbud på forsikring som virket noe vilt på meg med spesifikk båt. Har i dag vært å sett på en 03' mod Selby m/AD41-DP. Motor gått 400 t. Noe å bekjymre seg for på denne motoren eller drev??? Redigert 20.Februar.2007 av bmo (see edit history) Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
solbris Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 Hvilket styr det er med agregat finner du fort ut etter att du har fått en båt med agregat Nå må du sette opp ei argumentrekke Inter Tc. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 24.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 (redigert) Sitter i dag med to alternativer, foreløpigt. 1. Selby 880 03. mod. Med VP 41 og DP drev. 400 timer. Trenger noe vedlikehold. Av utstyr er det vv. defroster, dieselvarmer, flaps, dusj akter, stekeovn og kokeplater på gass. mm. priset til 829' Fartspotensiale 30/25 knop. Forbruk er antydet til 25-26 l. timen ved 25 knop. 2. Ramin 30 Touring. 05 mod. 290 Yanmar på aksel. Det meste av utstyr, alt som i første alt. men vinsj og baugtruster i tillegg. Gummibåt med motor. Mangler stekeovn. Fartspotensiale 30/26. Forbruk ca 10 l. ve 19 knop og 20 l. ved 26 knop !!!! Priset til 990' Forsikringen på Ramin'en blir ca 2' billigere. Noen synspunkter....................... Redigert 24.Februar.2007 av bmo (see edit history) Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
olpi Svart 24.Februar.2007 Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 Hvis Selby`n som er -03 modell trenger noe vedlikhold - hva betyr det? En 03 modell bør jo være tipp/topp. Begge de to båtene er gamle skrog med modernsiert innredning etc. Kan sikkert være bra kjøp og bra båter - hva vet jeg. Jeg tror imidlertid kanskje at bruktverdien om noen år kan bli redusert en del mer enn et båtmerke som sleges mer og er mer populær. Det er kanskje verdt å tenke litt på? Du bør også bestemme deg for om du vil ha fast aksel eller drev, synes jeg. Hvis meg personlig måtte velge mellom bare de to så hadde jeg nok valgt sistemann. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.