Sjøkart Startet 18.Februar.2007 Del på Facebook Startet 18.Februar.2007 (redigert) På "Dra til sjøs" messen i Bergen så sto det en svensk dame og solgte et rengjøring og poleringsmiddel som ved demostrasjon virket svært effektiv på rustfritt. kobber, skai osv. Ettersom dette stoffet la igjen et vokslag etter rengjøringen så skulle det også være svært velegnet til plastbåter. Er det noen som har erfaring med "Universalstein" ? Redigert 18.Februar.2007 av Sjøkart nr.19 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hank Svart 18.Februar.2007 Del på Facebook Svart 18.Februar.2007 Har ikke prøvd dette, men har erfaring med et lignende produkt fra "Strahldur" som også ble markedsført på båtmessen. Det var en fin voks, men rengjorde absolutt ikke så bra som jeg hadde håpet. Måtte ty til skikkelig vask og rubbing som vanlig. Det var vel egentlig ikke noen bombe.. de fleste produkter som skal gjøre mye på en gang og være lettvinte holder ikke mål. Sitér dette innlegget Link to post
Havstein Svart 18.Februar.2007 Del på Facebook Svart 18.Februar.2007 Kjempestoff. Bruker det hovedsakelig til å rengjøre vaskekummen på kjøkkenet. Finfint på rustfritt og den slags. Tror neppe jeg ville benyttet det på plast..Har heller aldri prøvd det. Stoffet innolder noe sand/stein partikkler. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.Februar.2007 Del på Facebook Svart 18.Februar.2007 Har en boks med Universalstein som vi pleier å bruke til komfyrtoppen etc. Fungerer greit det! Virker sikkert greit på båten også, men er såpass fornøyd med Hugos og Autosol at det ikke har vært behov for noe annet middel. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Nordåsen Svart 18.Februar.2007 Del på Facebook Svart 18.Februar.2007 Stoffet funker veldig bra på flekker på benkeplater, keramisk topp ol. Etterlater en hinne, så jeg er ikke så sikker på om jeg ville brukt det utendørs på båt. Funker ellers kjempebra på alt innvendig. Syntes det er altfor dyrt. Skulle gjerne visst hvem de importerer det fra så jeg kunne importert selv. Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 19.Februar.2007 Del på Facebook Svart 19.Februar.2007 Om det er de "grønne" boksene så kjenner jeg godt til de. Har altid dette middelet tilgjengelig både hjemme og i båten. Bruker det på de fleste flekker og gjerne sommervasken av skroget med det. Helt suverent syntes jeg, videre er det kjempe bra til og vaske skai puter med, plate komfyren (glass topp) ja nesten alt bruker vi dette til. Prismessig kommer ikke dett så ille ut, et middel enkelt og greit. Sitér dette innlegget Link to post
Player 311 Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 Bror min vasket hele båten med denne, fungerer visst utmerket Sitér dette innlegget Link to post
Nikkas21 Svart 19.April.2009 Del på Facebook Svart 19.April.2009 Har prøvd denne Universalsteinen her. Sikkert mye det samme som de andre men èr i hver fall veldig fornøyd med den. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 20.April.2009 Del på Facebook Svart 20.April.2009 Har brukt stoffet i mange år, virker ok, bruker det ikke på skutesiden for å si det slik. Sitér dette innlegget Link to post
carlgustav Svart 9.November.2011 Del på Facebook Svart 9.November.2011 Jeg bruker universalstein til å vaske min båt ! Det er et fantastisk stoff ! =) Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 9.November.2011 Del på Facebook Svart 9.November.2011 Har brukt Universalstein (den originale) i flere år - og er kjempefornøyd - tar absolutt ALLE flekker, sorte render, sot osv - og polerer litt samtidig. Jeg bruker den dog med litt forsiktighet da den nok inneholder noe slipemidler. Prøvde også en Norsk etterligning som ble solgt på "Bekkjarvikdagene" - men denne var utrolig lite drøy i forhold, og tok på langt nær alle flekker, sot, sorte render osv like godt og lett. Her er linken til den Originale Universalsteinen http://www.universalstein.com/svenska/page02.html Kan virkelig anbefale den Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.