Jump to content

"Universalstein" - rengjøring og poleringsmiddel


Sjøkart

Recommended Posts

På "Dra til sjøs" messen i Bergen så sto det en svensk dame og solgte et rengjøring og poleringsmiddel som ved demostrasjon virket svært effektiv på rustfritt. kobber, skai osv.

Ettersom dette stoffet la igjen et vokslag etter rengjøringen så skulle det også være svært velegnet til plastbåter.

 

Er det noen som har erfaring med "Universalstein" ?

Redigert av Sjøkart nr.19 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har ikke prøvd dette, men har erfaring med et lignende produkt fra "Strahldur" som også ble markedsført på båtmessen. Det var en fin voks, men rengjorde absolutt ikke så bra som jeg hadde håpet. Måtte ty til skikkelig vask og rubbing som vanlig. Det var vel egentlig ikke noen bombe.. de fleste produkter som skal gjøre mye på en gang og være lettvinte holder ikke mål.

Link to post
Share on other sites

Har en boks med Universalstein som vi pleier å bruke til komfyrtoppen etc. Fungerer greit det! Virker sikkert greit på båten også, men er såpass fornøyd med Hugos og Autosol at det ikke har vært behov for noe annet middel.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Stoffet funker veldig bra på flekker på benkeplater, keramisk topp ol. Etterlater en hinne, så jeg er ikke så sikker på om jeg ville brukt det utendørs på båt. Funker ellers kjempebra på alt innvendig. Syntes det er altfor dyrt. Skulle gjerne visst hvem de importerer det fra så jeg kunne importert selv.

Link to post
Share on other sites

Om det er de "grønne" boksene så kjenner jeg godt til de.

Har altid dette middelet tilgjengelig både hjemme og i båten. Bruker det på de fleste flekker og gjerne sommervasken av skroget med det. Helt suverent syntes jeg, videre er det kjempe bra til og vaske skai puter med, plate komfyren (glass topp) ja nesten alt bruker vi dette til.

 

Prismessig kommer ikke dett så ille ut, et middel enkelt og greit.

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...
  • 2 år senere...

Har brukt Universalstein (den originale) i flere år - og er kjempefornøyd - tar absolutt ALLE flekker, sorte render, sot osv - og polerer litt samtidig. Jeg bruker den dog med litt forsiktighet da den nok inneholder noe slipemidler.

Prøvde også en Norsk etterligning som ble solgt på "Bekkjarvikdagene" - men denne var utrolig lite drøy i forhold, og tok på langt nær alle flekker, sot, sorte render osv like godt og lett.

Her er linken til den Originale Universalsteinen

http://www.universalstein.com/svenska/page02.html

Kan virkelig anbefale den :flag_bp:

BONITA I

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...