tebi Svart 22.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2007 Trikset for et langt lykkelig drevliv er enkelt. Normalt vedlikehold, og rolig opp på plan. Ikke kjøre villmann i tung sjø. Da blir det pluteslig rå belastning på drevet. Jeg har hatt 25 år gamle VP drev som skrangler å går uten annet stell en olje og belgskift. Bravo II fra 97 er i toppform og vil nok være det i mange år enda. Ikke hør på alle eksperten på kaien. De forteller en og annen skrøne... Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 22.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2007 (redigert) Hvor mange konkuranse båter med x antall tusen hk kjører volvo drev????Både diesel , bensin og turbinmotor Mercruiser er tingen.. Dette er fordi volvo ikke har Racing-deler til sine drev noe som Mercruiser har, det samme gjelder propeller . Jo da Merc =Racing Hvor mange drev er det på denne båten Redigert 22.Februar.2007 av power (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 23.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2007 (redigert) Tro meg, denne veien ønsker du ikke å gå. Ikke bytt ut et Volvo-drev til noe dårligere. Jeg har lest, hørt og sett såpass av amerikanske drev, at jeg ikke har noe vanskeligheter i det hele tatt med å forstå hvorfor Yanmar nå lanserer sin egen drevserie. De har jo hatt leveringsavtale med Mercruiser på drev, og noen mer effektiv måte å svekke et sterkt merkenavn (Yanmar) på, tror jeg ikke finnes... Volvo og er amerikansk og et bra turdrev men der stopper det og. Skal du få tak i pentadrev som tåler skikkelig juling koster det flesk og for mer moderate drev er propeller et manko . Til båter som belaster drevene mye så går 90% for mercruiser sitt, dette i statene der båtsporten kommer fra. Legg inn noen spørsmål på http://www.speedwake.com/upload/forumdisplay.php?forumid=9 og spør om hva som holder. Dette er den største siden i statene for raske båter som brukes i alt fra konkuranse til hygge, uansett så brukes utstyret max og svaret dems er klart MERCRUISER Jeg og har stilt spørsmål her om dette http://www.speedwake.com/upload/showthread...;threadid=22461 søkt på andre poster om det og og svaret er det samme. Redigert 23.Februar.2007 av bukt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 23.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2007 Tvilsomt. Snakker av egen erfaring. Har hatt Opel i 12! år, definitivt ikke problemfritt. 12 år uten noen problemer av noe slag? Tvilsomt. Hadde en 88 modell omega i 4 år og har solgt den til en arbeidskollega som nå har hatt den i 2 år, ingen problemer der igården så den er nok en onsdagsbil Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Brutus Svart 23.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2007 Dette er fordi volvo ikke har Racing-deler til sine drev noe som Mercruiser har, det samme gjelder propeller . Hvor mange drev er det på denne båten De drevene der har vel egentlig svært lite med Bravo-drev å gjøre, det er vel bare Merc-navnet de har felles. Men de svelger unna 1000nm de sakene der. Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 23.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2007 De drevene der har vel egentlig svært lite med Bravo-drev å gjøre, det er vel bare Merc-navnet de har felles.Men de svelger unna 1000nm de sakene der. Men dette er made in usa av gutta i (Nor-tech) Her er det noen kroner i hk-avgifte hvis denne skal over dammen en gang Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 23.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2007 Mercruisers drev har en såkalt "clutch-dog" som sklir frem og tilbake på propellakselen og går i inngrep aksialt etter om man skal fremover eller bakover. ... Volvo har en kon-pasning i stedet, som utnytter radielt press.... To vidt forskjellige konstruksjoner, altså. .... Nå er det vel bare Alpha drevene som har dog-clutch. Bravo drevene har cone-clutch så vidt jeg vet. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
bukt Svart 24.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2007 (redigert) De drevene der har vel egentlig svært lite med Bravo-drev å gjøre, det er vel bare Merc-navnet de har felles.Men de svelger unna 1000nm de sakene der. Du får MYE snadder av performance oppgradering til bravo drevene også, er et orginalt racingdrev det på bilde der sitat er hentet fra. Bla. IMCO lover med 2" kortere uv hus og Stern jack og Drive shover er noe som gjør bravodrevet til straks et racingdrev. koster ikke så mye. Slikt fåes ikke til Volvo drev Redigert 24.Februar.2007 av Ingar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.