nor star 290.. Startet 19.Februar.2007 Del på Facebook Startet 19.Februar.2007 skal ha ny båt nå som den gamle er solgt, har satt makspris til ca 750 000. noen som har noen anbefalinger til en båt som kan romme 2 voksne og 2 barn ikk e lavere marsj fart enn 15 knop , har sett på scand baltic men synes jeg ser denne båten hvor enn jeg snur meg derfor hadde det vært greit med noe som ikke all har, har sett litt på biam 1000 noen som har erfaringer med denne? ser at de ligger ganske høyt i pris , det ligger en på finn til 950 000 er dette riktig pris for denne båten? evt får man en eldre norstar til denne prisen? takker for alle svar hilsen en ivrig båtkjøper Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 19.Februar.2007 Del på Facebook Svart 19.Februar.2007 Det ligger 2 flotte båter på Båtplassens forside nå..: Windy 9800 https://baatplassen.no/p/showproduct.php?product=756 PRINCESS 33 "White Lady" https://baatplassen.no/p/showproduct.php?product=761 Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
nor star 290.. Svart 19.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2007 lite aktuellt med 2x bensiner, glemte å skrive skal ha med diesel motor Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 19.Februar.2007 Del på Facebook Svart 19.Februar.2007 Det står et sted i hukommelsen min at Biam 1000 (også) kom som selvbygg/halvfabrikat. Hvis den du ser på var halvfabrikat tror jeg prisen er i stiveste laget. Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Astor Svart 19.Februar.2007 Del på Facebook Svart 19.Februar.2007 (redigert) Spørsmålet er også om du ønsker en kallesjebåt eller en med lukket kabin. Jeg hadde omtrent samme utgangspunkt som deg, og valgte en Nord West 900. Er godt fornøyd så langt. Redigert 19.Februar.2007 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
olpi Svart 19.Februar.2007 Del på Facebook Svart 19.Februar.2007 Det er ikke så enkelt å plukke ut noen bare ut fra pris og plass til 4, og min marsjfart. Jeg tror også det vil være fornuftig å bestemme seg for om du vil ha halv- eller helplanende båt (aksel/drev). Å bestemme seg for maks alder på båten er vel også greit. Forstår på deg at du ikke vil ha lukket båt. Hvis du f.eks sammnelikner en Scand Baltic med en Norstar eller Joda 290 så er det stor forskjell på plassen ombord. Skal du bo lenge ombord av gangen så hadde jeg prioritert plassen ombord. En annen ting er at det ofte et veldig smale dolbord å bevege seg på for småunger på en del planende båter fra f.eks Joda, Marex o.a.. Det finnes selvfølgelig noen untak der du får bra plass i helplanere. Hvilke favoritter har du idag? Sitér dette innlegget Link to post
C-marine Svart 19.Februar.2007 Del på Facebook Svart 19.Februar.2007 Scand dynamic er jo fine, spesielt 9200. De klarer jo i tillegg stor fart med relativt liten motor. http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...=340&page=2 Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
Miranda Svart 19.Februar.2007 Del på Facebook Svart 19.Februar.2007 Spørsmålet er også om du ønsker en kallesjebåt eller en med lukket kabin. Jeg hadde omtrent samme utgangspunkt som deg, og valgte en Nord West 900. Er godt fornøyd så langt. Helt enig m Astor. Nord west 900, så får du en båt som dekker de kravene du hadde. Og ungene får hver sin lugar, så da blir de også fornøyde. Lykke til med jakten på ny båt. Sitér dette innlegget Opinion is like an ass, everybody have one</FONT> Link to post
nimbuster Svart 19.Februar.2007 Del på Facebook Svart 19.Februar.2007 Et alternativ til er jo Nimbus 3003...kan trygt anbefales etter selv å hatt en slik i 5 sesonger. Scan Baltic er som regel et trygt alternativ, men det er mye å være obs på når båtene begynner å bli 20 år gamle. Skal du ha noe nyere enn det, er nok utvalget størst i planende båter, opp mot 29 fot. Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 19.Februar.2007 Del på Facebook Svart 19.Februar.2007 Vi er fire i en Joda 290 det funker veldig bra Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 19.Februar.2007 Del på Facebook Svart 19.Februar.2007 Tror det er lurt nå å ha is i magen nå! Tror det vil bli en del "rimelige" båter på markedet framover, renta har en forunderlig evne til å influere på dette og nye renteøkninger er bebudet!! Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 I motsetning til rogeri, tror jeg fremdeles at etterspørselen etter båter til våren...spesielt i prisklassen opp mot 1. mill. vil vedvare. I prisklassen mellom 1-1,5 mill. vil den nok avta noe, men de mest populære båtmodellene vil alltid ligge høyt i pris. For fremdeles bærer bruktbåtprisene på de mest populære båtmodellene preg av at etterspørselen er større enn tilbudet. Dette fordi det ble solgt så få båter i årene fra 1988 - 94. Som følge av dette, vil prisene på båter produsert før 1988 fremdeles ligge høyt i pris. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 men det er mye å være obs på når båtene begynner å bli 20 år gamle. Tiltredes ! Men så lenge det tekniske er OK så går det fint an å få skikk på det. Sitér dette innlegget Link to post
Miranda Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 men det er mye å være obs på når båtene begynner å bli 20 år gamle. mange av båtene som ligger på nettet over 20 år ser bra ut, kjøpte selv en som var 20+ da jeg kjøpte den, og er kjempefornøyd. Du ser fort om båten har fått rette stellet eller ikke. Ser mange "nyere" båter som ser ut som vrak sammenlignet med mange av de gamle damene. Sitér dette innlegget Opinion is like an ass, everybody have one</FONT> Link to post
Divemaster Svart 21.Februar.2007 Del på Facebook Svart 21.Februar.2007 Ogsaa diskutert Her .. Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.