Jump to content

Motorbåt med diesel, hva får jeg får 750 000

nor star 290..

Recommended Posts

skal ha ny båt nå som den gamle er solgt, har satt makspris til ca 750 000. noen som har noen anbefalinger til en båt som kan romme 2 voksne og 2 barn ikk e lavere marsj fart enn 15 knop , har sett på scand baltic men synes jeg ser denne båten hvor enn jeg snur meg derfor hadde det vært greit med noe som ikke all har, har sett litt på biam 1000 noen som har erfaringer med denne? ser at de ligger ganske høyt i pris , det ligger en på finn til 950 000 er dette riktig pris for denne båten? evt får man en eldre norstar til denne prisen? takker for alle svar

hilsen en ivrig båtkjøper

Det er ikke så enkelt å plukke ut noen bare ut fra pris og plass til 4, og min marsjfart.

Jeg tror også det vil være fornuftig å bestemme seg for om du vil ha halv- eller helplanende båt (aksel/drev).

Å bestemme seg for maks alder på båten er vel også greit.

Forstår på deg at du ikke vil ha lukket båt.

Hvis du f.eks sammnelikner en Scand Baltic med en Norstar eller Joda 290 så er det stor forskjell på plassen ombord. Skal du bo lenge ombord av gangen så hadde jeg prioritert plassen ombord. En annen ting er at det ofte et veldig smale dolbord å bevege seg på for småunger på en del planende båter fra f.eks Joda, Marex o.a..

Det finnes selvfølgelig noen untak der du får bra plass i helplanere.

Hvilke favoritter har du idag?

Spørsmålet er også om du ønsker en kallesjebåt eller en med lukket kabin.

Jeg hadde omtrent samme utgangspunkt som deg, og valgte en Nord West 900. Er godt fornøyd så langt.

Helt enig m Astor.

Nord west 900, så får du en båt som dekker de kravene du hadde. Og ungene får hver sin lugar, så da blir de også fornøyde.

Lykke til med jakten på ny båt.

Opinion is like an ass, everybody have one</FONT>

I motsetning til rogeri, tror jeg fremdeles at etterspørselen etter båter til våren...spesielt i prisklassen opp mot 1. mill. vil vedvare. I prisklassen mellom 1-1,5 mill. vil den nok avta noe, men de mest populære båtmodellene vil alltid ligge høyt i pris.

For fremdeles bærer bruktbåtprisene på de mest populære båtmodellene preg av at etterspørselen er større enn tilbudet. Dette fordi det ble solgt så få båter i årene fra 1988 - 94. Som følge av dette, vil prisene på båter produsert før 1988 fremdeles ligge høyt i pris.

men det er mye å være obs på når båtene begynner å bli 20 år gamle.

mange av båtene som ligger på nettet over 20 år ser bra ut, kjøpte selv en som var 20+ da jeg kjøpte den, og er kjempefornøyd. Du ser fort om båten har fått rette stellet eller ikke. Ser mange "nyere" båter som ser ut som vrak sammenlignet med mange av de gamle damene.

Opinion is like an ass, everybody have one</FONT>

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...