Jump to content

vx 11 fot, hvilken støpeform er den basert på?


biozide

Recommended Posts

Tror det ble laget form av wicky 11 som ble produsert i garagene rundt forbi.

Fin båt faktisk,husker vi hadde fikset form og lokale til å støpe noen båter men det ble noen problemmer så til min store sorg ble det ingen ting av.

Har søkt litt men fant som du nevnte ingen ting.

Link to post
Share on other sites

Ja jeg skal være enige med deg at det ligner mye på Gh 11 men det er litt forskjell på innerliner og skrog.

skroget på en gh11 skrår sakt opp mot baugen mens vxen kommer stigningen litt senere og går krappere opp mot baug.visst vi kan si det sånn.

innvendig er det på gh11 flatt dollbord mens på vx er det en profil.

Litt lettere å se foskjellen her

Link to post
Share on other sites

vx 11 og sp 10 er to like joller, ser ihvertfall sånn ut, begge to ligger nede i havna her.

 

Bortsett ifra innerskroget hvor vx en har litt buet fasong og sp en har rette sider.

 

Men jeg synes ikke den kan måle seg med gh11

!tror at gh er hakket kvassere i vannet med en ganske fin v-bunn,,

:yesnod:

Link to post
Share on other sites

  • 5 år senere...
  • 2 år senere...
  • 7 år senere...

Hei,

 

Fyrer i gang en gammel tråd med min første kommentar!

 

Kjøpte en lyseblå Wicky 11 pastell, etter komfen, riktignok for et par tiår siden!
Kom over en VX 11, som jeg kjøpte forrige uke. Fikk den til en bra pris!

 

Og den er kliss lik! Forøvrig en veldig god båt!

 

Tenkte å fikse den litt, så lager en prosjekt-tråd. Har lest en del på forumet her, fått litt tips/inspirasjon, så da deler jeg gjerne tilbake mine tanker/meninger!

Link to post
Share on other sites

Byebye83 skrev for 7 timer siden:

Kom over en VX 11, som jeg kjøpte forrige uke. Fikk den til en bra pris!


Du får tilby skroget som plugg for en ny form. VX11/Wicky11 var/er veldig populære, og skrogformen er jo helt nydelig!

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Popeye70 skrev On 27.7.2022 at 11.22:


Du får tilby skroget som plugg for en ny form. VX11/Wicky11 var/er veldig populære, og skrogformen er jo helt nydelig!

Helt konge det skroget ja, sjelden jeg ble våt. Mens det skulle helst ikke være no mer enn flau bris og havblikk for de jeg var uttpå med, som kjørte gh10, 10" with, Micro fun osv, for at de skulle holde seg tørr!

 

Har forøvrig tenkt til å gjøre litt med den, men det tar jeg i egen tråd

Redigert av Byebye83 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Korsfjord skrev On 27.7.2022 at 21.31:

Jeg mener dette var en GH 10? I alle fall veldig lik. 

 

godt mulig.   Dette her er iallefall en GH10 i ny drakt mener jeg :

mpPx2DOKSO4d3aDkTZezwQhLnQWf8H-1d3EOQ16ikJktAM4dwRqGoSgm-R3v8plK_zoj-Bw66sazBdSukQ3snjetTfa_5CGYtRWPWrXv2YPrVaptznGORWQnRZ7xCpkZ5QyeR_gPcdFMzGM3dNcGkKG9W8GEZMlreNrp8nZgw1eqpU02DJ3Iw4T0cDB8kMquClPi3ipA7Vn1yvNd9WpV65ycb5EGOwlUynPr8jHq51kTkdI2yWvU7DoVJBX1xDOZ-SStA28aw8uTjVFSl8Sazq6lAFmnHZZCs2oukTEFNvNyuF9RgZTAl7N5iohcLYHBtprluNQrIeefyFdi43r0a-tGky3JKm_jdt6XYfugf8A1mXOYuDl3z1mhkJw-ftlVcmt2RvgrOgzQDwbQ9yBlgTJvlbxyzusDHHjiOaT8o_evXX_EHwSI1UcdNi249YE4S9XfG-OSep4VOVkgceaVF5QJCoCRobRq1lQeEVlAQJaDv1kMUC9zMqOL27GtnsgsL06sCAutMslLyz7F8tHt_D-a5Spw5yNK1xMNBY-Dj5C8guuCueGa5mxA8pJRYXo5kqelJdoSAimmWWKgthXhzP3GGjNSpth3nh3YfGfxwiCPzmjSgDyhpXp9M7pvVgW5kqG-HQu0aDwPEozscylgpCmwybeGUZ8MQVV-moeuXiT26YFjFkObqm-NLc0xFjKdq_2Qo51RWhCO_yc8Er_xKA-rpf4GGzhw_GxEVd6TC8b4Nre_GWUg4idZVOK8a5I=w1734-h802-no?authuser=0

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...