biozide Startet 20.Februar.2007 Del på Facebook Startet 20.Februar.2007 er det noen som vet hva vx11 er et støp av eller basert på? Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 Mener du YAMAHA WaveRunner VX110? Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Espen C Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 Nei VX 11 er en liten 11 fots jolle jeg tror den er lik GH 11 Sitér dette innlegget Link to post
fjordbris Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 heisan Vx 11 mener jeg er lik Wicky 11 fra åttitallet, florerte av disse formene i Østfold når jeg var yngre Sitér dette innlegget Link to post
biozide Svart 20.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 ja det er nok wicky 11, hvem var det som produserte disse da?har ikke funet noe bilde av den heller.... Sitér dette innlegget Link to post
fjordbris Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 Tror det ble laget form av wicky 11 som ble produsert i garagene rundt forbi. Fin båt faktisk,husker vi hadde fikset form og lokale til å støpe noen båter men det ble noen problemmer så til min store sorg ble det ingen ting av. Har søkt litt men fant som du nevnte ingen ting. Sitér dette innlegget Link to post
biozide Svart 20.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 ja, jeg er fra kr.øy også her var det mange som støpte vx joller, kunne tenkt meg å støpt en og brukt som slepe-båt...men de er nok ikke å oppdrive (formene-)i dag gett....takk for svar!!! Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 (redigert) Her er en til salgs http://finn.no/finn/boat/object?finnkode=9...pos=1&tot=1 Syns fortsatt den ligner på en GH 11 og dem er det mange av http://www.boat.no/asp/boats/show.asp?id=1...&mid=24412# Redigert 20.Februar.2007 av Espen C (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fjordbris Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 Ja jeg skal være enige med deg at det ligner mye på Gh 11 men det er litt forskjell på innerliner og skrog. skroget på en gh11 skrår sakt opp mot baugen mens vxen kommer stigningen litt senere og går krappere opp mot baug.visst vi kan si det sånn. innvendig er det på gh11 flatt dollbord mens på vx er det en profil. Litt lettere å se foskjellen her Sitér dette innlegget Link to post
biozide Svart 20.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 enig der fjordbris!!tror at gh er hakket kvassere i vannet med en ganske fin v-bunn,,,,men den koster jo endel mer da!! artig å fått sett tegningene på wicky vs vx;) flott med svarene deres!!!takk takk Sitér dette innlegget Link to post
biozide Svart 20.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 mener at noen sa det også var et støp av SP 10 el 11,,,,men det er jo snart 10 år siden jeg hørte det!!har heller aldri sett en sp... Sitér dette innlegget Link to post
Modem Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 vx 11 og sp 10 er to like joller, ser ihvertfall sånn ut, begge to ligger nede i havna her. Bortsett ifra innerskroget hvor vx en har litt buet fasong og sp en har rette sider. Men jeg synes ikke den kan måle seg med gh11 !tror at gh er hakket kvassere i vannet med en ganske fin v-bunn,, Sitér dette innlegget Link to post
fjordbris Svart 21.Februar.2007 Del på Facebook Svart 21.Februar.2007 Sp 10 er produsert på solli plast derav navnet SP.det er der nordkapp holder til nå ved enden av solliveien rett før shell stasjonen mulig vx har noe med sp å gjøre men tror ikke det. Sitér dette innlegget Link to post
biozide Svart 22.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Februar.2007 Fikk tak i en vx 11 til 1500 kr av en kompis av naboen i går....må pusse den ned og sprøyte den med std2000 coat. Jeg gjør det selv , så blir det ikke dyrt;) Sitér dette innlegget Link to post
Neptun:) Svart 11.Juni.2012 Del på Facebook Svart 11.Juni.2012 jeg har fått tak i en wicky 9 foter med en 9,9hk suzuki, har ike fått prøvd den da motoren ikke kjøler... wicky skroget er klin likt vx, mener nå jeg, men synet mitt er vel heller ikke det beste^^ Sitér dette innlegget gammel nok til og vite bedre, ung nok til og gi faan<3 Link to post
Ingvillhelene Svart 17.August.2014 Del på Facebook Svart 17.August.2014 (redigert) Selger en meget pen vx 11 med motor. Står i Fredrikstad. FINN-kode: 50816762 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=50816762&searchclickthrough=true Redigert 17.August.2014 av Ingvillhelene (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Byebye83 Svart 27.Juli.2022 Del på Facebook Svart 27.Juli.2022 Hei, Fyrer i gang en gammel tråd med min første kommentar! Kjøpte en lyseblå Wicky 11 pastell, etter komfen, riktignok for et par tiår siden! Kom over en VX 11, som jeg kjøpte forrige uke. Fikk den til en bra pris! Og den er kliss lik! Forøvrig en veldig god båt! Tenkte å fikse den litt, så lager en prosjekt-tråd. Har lest en del på forumet her, fått litt tips/inspirasjon, så da deler jeg gjerne tilbake mine tanker/meninger! Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 27.Juli.2022 Del på Facebook Svart 27.Juli.2022 Byebye83 skrev for 7 timer siden: Kom over en VX 11, som jeg kjøpte forrige uke. Fikk den til en bra pris! Du får tilby skroget som plugg for en ny form. VX11/Wicky11 var/er veldig populære, og skrogformen er jo helt nydelig! Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
carster Svart 27.Juli.2022 Del på Facebook Svart 27.Juli.2022 Hadde en WX 11 1979-1983. Den hadde Kellox merker på. Vet ikke om de var leverandør eller produsent. Tror den var ett år gammel da jeg kjøpte den med 9,8 Tohatsu. Og oransje farge på skrog og innerliner. Oppgraderte til 20 hk Yamaha andre året. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 27.Juli.2022 Del på Facebook Svart 27.Juli.2022 kan det stemme at Kellox solgte denne som KX jolle? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Korsfjord Svart 27.Juli.2022 Del på Facebook Svart 27.Juli.2022 ivar skrev 48 minutter siden: kan det stemme at Kellox solgte denne som KX jolle? Jeg mener dette var en GH 10? I alle fall veldig lik. Sitér dette innlegget Link to post
Byebye83 Svart 28.Juli.2022 Del på Facebook Svart 28.Juli.2022 (redigert) Popeye70 skrev On 27.7.2022 at 11.22: Du får tilby skroget som plugg for en ny form. VX11/Wicky11 var/er veldig populære, og skrogformen er jo helt nydelig! Helt konge det skroget ja, sjelden jeg ble våt. Mens det skulle helst ikke være no mer enn flau bris og havblikk for de jeg var uttpå med, som kjørte gh10, 10" with, Micro fun osv, for at de skulle holde seg tørr! Har forøvrig tenkt til å gjøre litt med den, men det tar jeg i egen tråd Redigert 28.Juli.2022 av Byebye83 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 29.Juli.2022 Del på Facebook Svart 29.Juli.2022 Korsfjord skrev On 27.7.2022 at 21.31: Jeg mener dette var en GH 10? I alle fall veldig lik. godt mulig. Dette her er iallefall en GH10 i ny drakt mener jeg : Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Wicky boats AS Svart 2.November Del på Facebook Svart 2.November (redigert) Til dere som lurer på Wicky båtene sin historie. Konstruktør: wickstrøm (fra Slattum) Produsent og redesign (hel inner liner mm) av Wicky Marine Vidar Kristensen Wicky boats AS kjøpte rettighetene av Wickstrøm tidlig på 80 tallet og startet produksjonen i fabrikken på 3320 Vestfossen. Det ble produsert 1 båt hver eneste dag i en lang periode. Vi lanserte Wicky 11 pastell og med den tidens glede over rosa og lyseblå pastellfarger ble dette en stor suksess. Dessverre brant fabrikken ned (tror det var i 87-88) plugger, støpeformer mm gikk tapt. Fabrikken ble restartet i Mjøndalen hvor vi produserte Wicky og Hydrolift sportsbåter. Vi leverte halvfabrikata til den gangen Hydrolift på Fagerstrand utenfor Oslo. Det florerte av ulovlige kopier av de populære Wicky båtene. Vi ble forøvrig tipset om dette på båtmessen i Sandvika i 1988 og måtte ta noen grep ifb med dette. ( les i Fredrikstad området) Det krever flere tusen timer i å lage nye plugger, produksjons-former og verktøy for å få dette til. Rettighetene inkl formene ble solgt til en hyggelig kar på vestlandet i 1996. Om noen har spørsmål vedrørende Wicky båtene er det bare å ta kontakt. Mvh Vidar Kristensen Tel 99 15 32 32 vidar.ksm@gmail.com Redigert 2.November av Wicky boats AS (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 4.November Del på Facebook Svart 4.November Wicky boats AS skrev On 2.11.2024 at 13.39: Til dere som lurer på Wicky båtene sin historie. Fabelaktig godt å få lese litt fakta Flott at du deler interessant og viktig Norsk båthistorie. Var du involvert i en hastighettest mellom dine og mange mange andre av jollene på 10-11fot og samme motor, på 80-tallet ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.