Jump to content

Mindre prosjekter på en maxi 77


Fred

Recommended Posts

Det som alikevel overrasket var at det dryppet litt av vannpumpa. Kanskje den rett og slett må byttes, eller at bedre pakning må kjøpes? i gummi kanskje? det dryppet ca 1 dråpe pr 15 sekunder. Kanskje ikke noe å skrike så voldsomt om..

 

Sjekk om denne lekkasjen kommer fra et lite "sladrehull" ved akselen til pumpa. I såfall ingen krise, men det er på tide å bytte simmerringene som ligger på innsiden av pumpa. Ingen stor sak å skifte disse, så slapp av :wink:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Spørsmål!

 

Når man tømmer vannutskilleren som sitter nærmest dieseltanken, må man da lufte systemet på noen måte? eller gjelder bare det når man bytter dieselfilter?

 

 

Jeg er i ferd med å kjøpe en 1000+ autopilot fra Malfix i Oslo. De skal ha 3900 for den. Noen som vet om noen bedre tilbud eller er dette godt?

 

Noen som har montert og brukt en slik på en maxi 77 før?

 

tusen takk!

Link to post
Share on other sites

Noen som har montert og brukt en slik på en maxi 77 før?

 

tusen takk!

jepp jag......... :wink:

 

följ monteringsanvisningen vad gäller längd fra vridsentrum på rodret ("hjertstokken)

der autopiloten skall festes til rorkulten

 

det samme var autopiloten skall festes i båten.....det er ca en 15cm in fra sargkanten......

enten får du göra en liten förlängning fra sargkanten o in...eller kjöpe en förlängning til "hydraul"-armen

 

jag fick mitt o funke perfekt.....o det er kjempebra o ha ner man ensamseglar :smiley:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Tusen takk for svar..

 

mange skroggjennomføringer som må tas?

en .....der du monterer kontakten....strömforsyningen...

eller om du ikke vill kan du ju göra noe provisoriskt....dra ut en kabel ur ventilasjons gallren i aktern på cockpit....alt en kabel fra salongen tvärs genom cockpit.....

 

jag monterade den faste kontakten inne i 'handsfacket' på SB side

 

er det kjapt å fjerne den når man ikke bruker båten?

 

det henger på dig......2 röde sekunder....bare o lyfte av fra rorkulten... :lol::wink:

 

hva mener du om prisen på 3900 nok?

 

far too much.......heng med på finn.no eller blocket o du finner en under halve priset......tror jag :wink:

 

danke schön

 

danke sehr :smiley:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

hehe, jeg tenkte mer når man forlater båten, så vil man ikke at piloten skal henge ute? er det bare å ta den med seg? hmf!

 

har sett de litt rimeligere på finn blandt annet, men bare til ca 2800 kr, og det for en som er brukt en stund.. må være bedre med garanti og sånt?

Link to post
Share on other sites

självklart kan du ta med hele Helmut hjem............jacke ur strömpluggen+piloten tar maks en halvminutt.... :yesnod:

 

har sett dom her för en tusing...........

 

har en själv en liggandes men den er ikke 'till salu' skall ha den o drive ett vindror noen gang i framtiden :yesnod:

Redigert av Gunga Din (see edit history)

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Da er båten endelig på plassen sin! ligget longside en god stund pga manglende endelig svar om ny båtplass.. ei snekke som lå ca 3 meter fra meg innerst måtte bakke og svinge for å komme ut av plassen, så de var vel ikke helt fornøyd med at jeg lå longside innerst. Om det er noen her inne som eier denne båten, så lover jeg bot og bedring nå. Snekker er vel ikke det letteste å svinge med heller.. host hark.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Når man ligger i gjestehavner om sommeren og trykker seg sammen med fendere imellom.. er dette ugunstig for båten? om man bruker rikelig med zalo på fenderne? slik ligger nemlig jeg på båtplassen nå.. fenderne er ca 20% i klem mellom utligger og båten. Kan vel ikke skade det? i værste fall bli et par merker?

Redigert av Fred (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...