erund Startet 21.Februar.2007 Del på Facebook Startet 21.Februar.2007 Finnes det en egen trippteller med/uten GPS slik at man kan ved f.eks. nullstille en strekning en vil måle kjørelengden i nm? Hadde vært kjekt å ha to tripptellere mot hverandre. Jeg har en kartplotter av type Raymarine (Raychart) 435i, men den har ikke trippteller som jeg savner stort. Etterlyser derfor et enkelt apparat som måler slikt. Sitér dette innlegget Mvh erund Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A Link to post
MT. Svart 21.Februar.2007 Del på Facebook Svart 21.Februar.2007 Tror nok svaret må bli GPS. Alternativt kan du jo ta ut lengden uten å kjøre distansen på kart, både digitalt og analogt. Om det finnes noen fartslogg med innebygd trippteller, enten basert på skovlhjul eller trykklogg, har jeg ikke oversikt over. Men jeg tror uansett en sånn sak vil være dyrere enn en billig GPS, og i tillegg mer unøyaktig, med mindre du er interessert i korrigerte data med/motstrøms selvfølgelig. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Sjøtummel Svart 21.Februar.2007 Del på Facebook Svart 21.Februar.2007 Logg med trippteller finnes så absolutt, og ettersom båten fortrinnsvis går gjennom vannet og ikke over land er det utseilt distanse gjennom vannet som er relevant f.eks. i forbindelse med drivstofforbruk. En GPS tripteller er et bedre valg dersom det du ønsker å holde rede på er hvor langt du har kommet deg av gårde fra A eller hvor langt du har igjen til B. Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 22.Februar.2007 Del på Facebook Svart 22.Februar.2007 (redigert) Det du forespør heter vel egentlig log. Jeg har en log fra VDO. Fungerer helt utmerket. Er en viser som viser knop, så en total distanse og en trip som kan nullstilles med trykk-knapp. Helt på lik linje med et speedometer i en bil. Nøyaktig og fin. Fungerer på den måten at det sitter et hjul under kjølen som telles "elektronisk" når det ruller rundt. Redigert 22.Februar.2007 av Larspo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Miranda Svart 22.Februar.2007 Del på Facebook Svart 22.Februar.2007 Navman har et instrument som måler fart, distanse, dybde og temp til ca 2300,- Sjekk www.pronav.no Eller www.maritim.no Sitér dette innlegget Opinion is like an ass, everybody have one</FONT> Link to post
MT. Svart 22.Februar.2007 Del på Facebook Svart 22.Februar.2007 XXL har en helt enkel Magellan GPS til kr 849,- Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.