Jump to content

Tråd om voksing av treverk


Sande (exSkjælø)

Recommended Posts

Hei.

Har vært inne på trebåtsakuten og bl a nevnt voksing av tre innvendig. Her ble det uttrykt ønsker om oppskrift på dette, og jeg er rimelig sikker på at den har stått her en plass. (Tror det var Perlen som hadde oppskriften?) Noen som kan hjelpe meg å finne tråden igjen?

Link to post
Share on other sites

Treverket i Slagskibet var vokset da den ble overtatt fra forrige eier. Det var noe ordentlig svineri og ypperlig grobunn for mugg og sopp. Brukte en hel 6 måneders sykemelding på å fjerne dritten. Nå vet jeg ikke noe om hvordan det var gjort og hva hensikten med det var. Fikk ordre fra beskjed av Ørnhild at det skulle bort så da var det bare å gjøre som hun sa.

Voksen lå i en grønn boks husker jeg så det er vel kanskje muligheter for at det var kjøpt over disk i Norge ?

Har aldri sett voks til treverk men det kan jo være fordi jeg ikke har sett etter et sånt produkt kanskje.

Link to post
Share on other sites

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...